כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גרסאות סותרות

חבר הקונגרס שיקר: "אמא שלי נהרגה אחרי הפיגוע"

חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס הרפובליקני הזכיר את משפחתו במהלך מסע הבחירות שלו לקונגרס, הוא דיבר על אימו וסיפר כיצד שרדה את התקפות הטרור בספטמבר 2001. במציאות היא נפטרה בשנת 2016

חבר הקונגרס שיקר: "אמא שלי נהרגה אחרי הפיגוע"
חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס צילום: באדיבות המצלם

לחץ הולך וגובר על חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס להתפטר לאחר מסכת שקרים שלא מביישת את פינוקיו שנחשפה על ידי מספר עיתונים גדולים בארה"ב. הוא שיקר לגבי העסק שלו, השכלתו ומוצאו המשפחתי, וכעת הוא מתמודד עם שאלות לגבי מה שנראה כתיאורים סותרים של מותה של אימו.

סנטוס סיפר כי אמא שלו מתה בזמנים שונים. בדצמבר 2021, סנטוס צייץ בטוויטר על יום השנה החמישי למותה של אימו ב-2016. "ה-23 בדצמבר השנה מציין 5 שנים שאיבדתי את החבר והמנטור הכי טוב שלי", כתב, "אמא את תחיי לנצח בליבי".

אך באתר הקמפיין שלו, הצוות של סנטוס הודה שבעוד ש"אמו של ג'ורג' הייתה במשרדה במגדל הדרומי ב-11 בספטמבר 2001, כשהאירועים הנוראיים של אותו היום התפתחו", היא לא הייתה בין האנשים שנהרגו בעולם. מרכז סחר. "היא שרדה את האירועים הטרגיים ב-11 בספטמבר, אבל היא מתה כמה שנים לאחר מכן במאבק במחלת הסרטן", נכתב באתר הקמפיין.

אך בהספד קצר על אימו הוא אישר שהיא מתה ב-23 בדצמבר 2016, יום אחד לאחר שחגגה את יום הולדתה ה-54. בהספד מצוין בטעות שהיא הייתה בת 64. ביום חמישי פורסם בטוויטר סרטון של ראיון שנתן סנטוס ל-BizTV במהלך הקמפיין בו הציג את המועמדות שלו בטענה ששני הוריו היו במרכז הסחר העולמי ב-11 בספטמבר 2001, אך שרדו. "אני נהיה רגשי", אמר אז. "שניהם היו שם ביום הפיגועים ולמרבה המזל אף אחד מהם לא מת".

התובעת המחוזית של מחוז נסאו בניו יורק, אן טי דונלי, הודיעה ביום רביעי כי היא פותחת בחקירה נגד סנטוס בגין "השקרים הקשורים אליו" והוסיפה כי "הם לא פחות ממדהימים".

גילוי שקריו הגיע בעקבות הפרסום ב-19 בדצמבר ב'ניו יורק טיימס', שפירט את השקרים החוזרים ונשנים שסיפר סנטוס על הרקע שלו. בין הנושאים שהוטלו בספק הם האם אי פעם עבד בגולדמן זאקס או בסיטיגרופ, שניהם אמרו שאין להם תיעוד לגבי העסקתו, האם למד במכינה שלטענתו למד, והאם הוא סיים את לימודיו בקולג'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' חבר הקונגרס הנבחר ג'ורג' סנטוס, הרפובליקני, הודה בשקרים רבים שסיפר לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר האחרון והדמוקרטים קוראים לו להתפטר.

סנטוס שנתפס משקר - התנצל, ואמר כי הוא מצר על השקרים שלו. הוא הודה בפומבי שהוא לא סיים את לימודיו בקולג' או עבד בחברות מסוימות שהיו רשומות בביוגרפיה שלו, הוא גם שיקר כי הוא יהודי וסבו וסבתו ברחו מהגרמנים לפני השואה.

סנטוס ביקש להסביר את טענותיו בכך ש"הרבה אנשים מגזימים בקורות החיים שלהם", והוא המעיט בהשפעה של מעשיו. הוא התייחס בקצרה כיצד עושרו זינק בשנים האחרונות, מה שאפשר לו להלוות מאות אלפי דולרים לקמפיין שלו. סנטוס אמר שאחרי עבודות שונות, הוא פתח משרד משלו ו"זה פשוט עבד והתחלתי להרוויח הרבה כסף, והתחלתי לבנות עושר".

בראיון ל'ניו יורק פוסט' הוא הסביר את טענותיו על מורשת יהודית. "מעולם לא טענתי שאני יהודי, אני קתולי", אמר. "בגלל שנודע לי שלמשפחת אימי שלי יש רקע יהודי, אמרתי שאני 'יהודי-איש' JEW - ISH משחק מילים באנגלית. הקואליציה היהודית הרפובליקנית הביעה את אכזבתה מסנטוס ואמרה שהוא לא יתקבל יותר בברכה באף אחד מהאירועים שלה.

באתר האינטרנט שלו כתב סנטוס שסבו וסבתו מצד אימו היו פליטים שברחו מהנאצים, והם הגיעו לברזיל. הוא גם אמר שהוא עם "אמונה יהודית" של אימו כמו גם עם "הקתוליות של אבי".

אך 'בחדרי חרדים' דיווח, כי שני הסבים של סנטוס מצד אימו נולדו בברזיל, כך התגלה במאמר בעיתון ברזילאי משנת 1954 שדיווח כי סבא רבא שלו היגר מבלגיה בשנת 1884. הסבא רבא היה רשום ברישומי הכנסייה ב-1954 לרגל נישואי בתו ב-1928, ה'פורוורד' השיג תצלום של המשפחה בברזיל שנראה מראשית המאה ה-20. האתר myheritage פרסם כי הסבא והסבתא של סנטוס מצד האם נולדו בברזיל.

קונגרס שקרן ברזיל אסון התאומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד