י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קיבל השראה מנאצי

נדחה שחרורו של אדם שאיים עם פצצה

גבר שאיים לפוצץ מכונית תופת מחוץ למרכז איסלאמי, לאחר שאמר שקיבל השראה מרוצח המונים ניאו-נאצי, לא ישתחרר מהכלא בשחרור מוקדם. הוא האסיר הראשון שבריטניה דחתה את שחררו המוקדם במסגרת רפורמה חדשה

נדחה שחרורו של אדם שאיים עם פצצה
פטיש בית משפט צילום: pixabay

גבר שאיים לפוצץ מכונית תופת שלא באמת היתה קיימת, ירצה את המשך מעצרו, לאחר שבקשה לשחרורו המוקדם - נדחתה. האיום הגיע בהשראת רוצח ההמונים הניאו-נאצי אנדרס ברייוויק הנורווגי שרצח 77 אנשים ב-2011, קייל הפך לאסיר הראשון ששר המשפטים דומיניק ראב, דחה את בקשת שחרורו.

קייל האו, בן 27, נכלא לשנתיים וארבעה חודשים באוקטובר 2021 לאחר שהתקשר למשטרה ואמר כי הוא הולך לפוצץ מכונית תופת מחוץ למרכז קהילתי מוסלמי בעיר לסטר. קייל שיקר בטלפון, ולמעשה עשה זאת כמתיחה. שר המשפטים של אנגליה, מנע את שחרורו המוקדם במסגרת רפורמה חדשה, והוא ישוחרר רק בסוף 2023.

ברייוויק נידון ל-21 שנות מאסר, העונש החמור ביותר שניתן לפי החוק הנורבגי - על הריגת 77 בני אדם ביולי 2011. שמונה בני אדם מתו כשמכונית תופת שהטמין ברייוויק התפוצצה מחוץ למשרד ממשלתי באוסלו, ולאחר מכן הוא רצח 69 אחרים, רובם בני נוער, בהתקפה על מחנה קיץ שניהלה מפלגת הלייבור ששלטה אז בנורבגיה.

הבקשה נדחתה בעקבות סמכויות חדשות שנכנסו לתוקף ביולי שהעניקו לשר המשפטים את המילה האחרונה על שחרור של כ-660 עבריינים בשנה. לפקידי ועדת השחרורים נאמר כי העדיפות היחידה שלהם צריכה להיות, שאסיר אינו מהווה סיכון לציבור.

על פי החקיקה החדשה, שר המשפטים ראב בדק שמונה מקרים, קייל הוא הראשון שבו ועדת השחרורים החליטה להשאיר מאחורי סורג ובריח, כך דיווח ה'דיילי טלגרף'. דובר ועדת השחרורים אמר: "אנו יכולים לאשר שפאנל של ועדת השחרורים סירב לשחרר את קייל האו לאחר שימוע בדצמבר 2022".

בית משפט שר המשפטים נורווגיה אנגליה איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד