ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ח"כ ביטל ראיון

הפרשן בטור מפלג: "שהחרדים יקימו מדינה בנפרד"

בן כספית קרא להיפרד מהחרדים ולהקים שתי מדינות. "לא יכולים להמשיך את השותפות הזו", כתב | ח"כ יעקב אשר החליט להחרים את תוכניתו של בן כספית בגלל הטור המפלג שכתב נגד החרדים

הפרשן בטור מפלג: "שהחרדים יקימו מדינה בנפרד"
בן כספית צילום: פלאש 90

בעקבות טור מסית במיוחד שפרסם הבוקר (שישי) הפרשן הבכיר בן כספית במעריב, חבר הכנסת יעקב אשר שאמור היה להתראיין במוצאי שבת לכספית בתוכנית 'פגוש' את העיתונות', הודיע כי הוא מבטל את הריאיון ולא יגיע לתוכנית.

כספית קרא בטורו בעיתון לפילוג בין חרדים לחילונים. במאמר המסית כותב הפרשן "יכול להיות שאין מנוס מפילוג. מדינת ישראל קיבצה גלויות, איגדה שבטים, איחדה עדות, זרמים וקבוצות שונות ומשונות תחת מסגרת ממלכתית אחת. בנימין נתניהו מפרק את הממלכתיות, את משרדי הממשלה, את שומרי הסף ועכשיו גם את צה"ל, כדי לחזור לעידן הכאוס והשבטיות. במקום צבא אחד, יהיו כאן מיליציות שונות המוכפפות לקבוצות לחץ. במקום מערכת חינוך תחת משרד וניהול אחידים, פירוק שיטתי של זרמים וערכים". 

"גם עכשיו", כותב הפרשן הבכיר, "יממה לאחר השבעת הממשלה, קשה למצוא ידיים ורגליים בתוך הכאוס: שני שרי רווחה במשרד אחד, שני שרי אוצר ההפוכים לגמרי זה מזה, רוטציה כאן, משרד אזוטרי שם, הפרדת זרועות מגופים, ראשים מכתפיים, זלזול בוטה בכל מה שנבנה כאן, בכל מה שחשוב לניהול המדינה. האווירה הכללית מזכירה סוף קורס. כולם פושטים על האפסנאות ובוזזים מכל הבא ליד, בגרגרנות ותגרנות, כאילו אין מחר. כאילו לא מדובר במדינה היהודית היחידה בעולם, בנס חד־פעמי שקיומו העצמאי לא מובן מאליו".

כספית המשיך להסית נגד החרדים וכתב: "החרדים הם האחים שלנו. מעורבותם בחיי המדינה הולכת וגוברת. הם לא יגידו את זה בקול רם. החרדים הם ציבור תוסס, סקרן, חכם, חם, יש לנו לא מעט ללמוד מהם. תרבות הגמ"ח והעזרה ההדדית, ההתנדבות בקהילה, כיבוד הורים. הבעיה היא שלצד כל זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך את השותפות הזו. לא מבחינה כלכלית, לא מבחינה תרבותית".

"החרדים יישארו האחים שלנו", כותב הפרשן בטורו, "אבל לא נגור ביחד. כמו במשפחה: בשלב מסוים האחים עוזבים את הבית וכל אחד מקים לעצמו משפחה בנפרד. מגורים נפרדים, תקציבים נפרדים, אורח חיים נפרד, משפחה אחת. תהיה כאן מדינת ישראל ומדינת יהודה. כל מדינה תחויב לספק את המכסה שלה לכוח מגן גדול שיוקם במקום צה"ל. גם בכוח אדם, גם במימון. מעבר לזה, התקציבים יהיו נפרדים. כל אחד יחיה ממה שהוא מייצר. במדינה הליברלית תהיה תחבורה ציבורית בשבת ומקומות בילוי בשבת. במדינה הדתית לא. אנחנו לא נצטרך להשתתף באירועים שלהם אצלנו. זה לא יעכיר את היחסים בינינו, אולי להפך: זה אמור לשפר אותם".

 

הסתה נגד חרדים בן כספית יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד