כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מרגישים בטוחים ברחובות?

נתונים מפתיעים: כמה תומכים בריבונות

סקר חדש שמתפרסם מראה כי מעל חצי מהאוכלוסייה הישראלית תומכת בהחלת הריבונות בשטח C ביהודה ושומרון, מתוכם עשרות אחוזים של ערבים. נתונים עגומים לגבי תחושת הבטיחות: רק 16% חושבים שיש משילות במזרח ירושלים

נתונים מפתיעים: כמה תומכים בריבונות
אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

השבעת הממשלה החדשה מחזירה לסדר היום את עניין החלת הריבונות ביהודה ושומרון. סקר חדש שהתפרסם הבוקר (שישי) מראה כי רוב הציבור הישראלי תומך בכך, אך לא מרגיש משילות ברחובות.

לפי "מדד הביטחוניסטים" שהתפרסם ב'ישראל היום', 58% מהישראלים תומכים בהחלת ריבונות על שטח C ביהודה ושומרון. בפילוח בין יהודים לערבים עולה כי לא פחות מ 67% מהיהודים תו מכים בהחלת ריבונות על השטחים שבשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית.

נתון מפתיע נוסף חושף כי לא פחות מ 21% מהערבים הישראלים תומכים בהחלת הריבונות, זאת לעומת 16% אחוזים מהשמאל הישראלי היהודי. בקרב מצביעי ימין השיבו 91% כי הם תומכים בהחלת ריבונות. 36% מהנסקרים השיבו כי הם תומכים בהחלת ריבונות על כל שטחי יו"ש, כולל שטחי הרשות הפלשתינית.

השנה האחרונה מסתכמת בירידה משמעותית בתחושת הביטחון של הציבור ובמשילות: 39% מהציבור אמרו כי הם חשים ירידה בתחושת הביטחון האישי. 

בשאלה שעליה ניתן היה לענות ביותר מתשובה אחת, מהי המשימה החשובה ביותר עבור מדינת ישראל בשנים הקרובות, השיבו 66% אחוזים כי משילות, יותר מאשר אלו שאמרו כי טיפול ביוקר המחיה ומחירי הנדל"ן הן המשימות החשובות ביותר,(62%) שיפור מערכת החינוך (34%). 

ביטחון ישראל מול איומים חיצוניי (32%), השסעים החברתיים בישראל (30%) ושיפור תשתיות התחבורה בישראל (22%). רק 21% מהנסקרים סוברים כי המשימה החשובה ביותר היא טיפול בסוגיות דת ומדינה.

החשש מפני אובדן שליטה בתוך ישראל בולט. רק 14% סוברים כי יש משילות בנגב ו-16% סוברים כי יש משילות במזרח ירושלים. רק 25% סוברים כי יש משילות ביו"ש, ואילו 32% סוברים כי יש משילות בערים המעורבות. עם זאת, מדובר בעלייה של 4% בסבורים כך לעומת סקר קודם.

הסקר, שנערך על ידי מחלקת המחקר של תנועת הביטחוניסטים, שאותה ייסד תא"ל במיל' אמיר אביבי, מודד את תחושת הביטחון והמשילות הישראלית. המדגם נערך בקרב 1,059 משיבים ובוחן מה חושבים אזרחי ישראל, יהודים וערבים, בסוגיות שונות.

ריבונות סקר משילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד