כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לייהד את ירושלים"

גינויים חריפים על תוכניות להרחיב את הבנייה בהתנחלויות

קטאר מגנה בחריפות את תוכניות ממשלת ישראל להרחיב את הבנייה בהתנחלויות והמשך הניסיונות לייהד את ירושלים. מועצת השורא בסולטנות עומן העבירה את הצעת החוק הקשורה לחרם על ישראל לועדת החוקה בפרלמנט העומאני

גינויים חריפים על תוכניות להרחיב את הבנייה בהתנחלויות
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

קטאר מגנה בחריפות את תוכניות ממשלת ישראל להרחיב את הבנייה בהתנחלויות והמשך הניסיונות "לייהד את ירושלים". בהודעה מטעם משרד החוץ הקטארי נמסר כי קטאר מביעה דאגה עמוקה מכך שההפרות הישראליות המתמשכות יכשילו את המאמצים הבינלאומיים לפתרון שתי המדינות, כמו כן קטאר דרשה מהקהילה הבינלאומית "לשאת באחריות ולכפות על ישראל לעצור את המדיניות ההתנחלותית באדמות הפלסטיניות הכבושות".

עוד נכתב בהודעה, כי עמדת קטאר יציבה "בצדק לסוגייה הפלסטינית והזכויות החוקיות של העם הפלסטיני והקמת מדינה עצמאית בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים". כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'.

בתוך כך מועצת השורא בסולטנות עומן העבירה את הצעת החוק הקשורה לחרם על ישראל לועדת החוקה בפרלמנט העומאני. סגן יושב ראש מועצת השורא העומאני, יעקוב אלחארת'י, אמר בבוקר יום שישי לכלי תקשורת בסולטנות המפרצית, שהצעת החוק החדשה מרחיבה את הקף החרם על ישראל ומחמירה בעונשים על מי שיקיימו יחסים עם ישראל. אלחארת'י ציין, שהחוק במתכונת הנוכחית שלו אוסר מגע עם ישראל לאזרחים ובכירים בסולטנות המפרצית ועתה, חברי מועצת השורא הציעו שינויים נוספים הכוללים הפסקת יחסים כלכליים, ספורטיביים ותרבותיים עם ישראל. כמו כן ייאסר מגע ישיר או מגע באמצעים אלקטרוניים(דרך הרשתות החברתיות) עם ישראלים.

בהצהרה שמסר שר החוץ העומאני, בדר בן חמד אלבוסעידי, ביום רביעי, לסוכנות הידיעות האיראנית IRNA, גיבה האחרון את ההחלטה של הפרלמנט העומאני להוקיע את הנורמליזציה עם ישראל ולהרחיב את החרם עליה. אלבוסעידי תיאר זאת כ"התגלמות השאיפות של העם העומאני ומדינות אזוריות אחרות להגיע לפתרון צודק ומקיף בנושא הפלסטיני, בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ויוזמת השלום הערבית". בנוסף תיאר השר את מדיניות איראן באזור, בכל הנוגע למשא ומתן והשגת הסכם בנושאים הקשורים לגרעין, כמדיניות "חכמה וחיובית".

בהודעה שפרסם חמאס ביום שישי, הביע הארגון את הערכתו לגבי "ההחלטה האותנטית של מועצת השורא העומאנית שמטרתה להרחיב את חוק החרם על הישות הציונית הכובשת", והדגיש כי "ההחלטה מהווה ביטוי לעמדותיה ההיסטוריות המקוריות של הסולטנות בכל הנוגע לתמיכה בעם הפלסטיני ובמטרה הצודקת שלו". בהצהרה קרא הארגון לפרלמנטים הערבים והאסלאמים "לנקוט בצעדים הדרושים להוקעת הקשר והנורמליזציה עם הכיבוש, המאיים על האינטרסים של העם הפלסטיני ומבצע פשעים נגד המקומות הקדושים לנצרות ולאסלאם".

חמאס קטאר עומאן התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד