א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נקבע מותה בארץ

צעירה ישראלית נפגעה קשה בתאונה בירדן

צעירה בת 21, סטודנטית לרפואה מצפון הארץ, שהתה לצורך לימודים בעמאן שבירדן. במהלך שהותה בעמאן נפלה מגובה ואושפזה בבית חולים מקומי ככשהיא סובלת מפגיעת ראש קשה. היא הוטסה לארץ להמשך טיפול. לאחר יומיים מתה מפצעיה

צעירה ישראלית נפגעה קשה בתאונה בירדן
בית החולים רמב"ם בחיפה צילום: Moshe Shai/Flash90

דינה חליל, צעירה בת 21, סטודנטית לרפואה מצפון הארץ, שהתה לצורך לימודים בעמאן שבירדן. במהלך שהותה בעמאן נפלה הצעירה מגובה ואושפזה בבית חולים מקומי שהיא סובלת מפגיעת ראש קשה, מורדמת ומונשמת. בני משפחתה פנו לקונסוליה המקומית ולח"כ אחמד טיבי שיצרו קשר עם מדאסיס הטסות רפואיות וסיוע רפואי בינ"ל, לצורך העברת החולה לטיפול רפואי בישראל.

צוות טיפול נמרץ מוטס של מדאסיס בראשות פרופ' עמי מאיו יצא בטיסת חירום רפואית, שהם מצוידים במיטב הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות ביותר בעולם לטיפול רפואי מוטס, והחזירו את הפצועה הישראלית לקבלת טיפול מיטבי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

בני משפחת הודו מקרב לב לצוות הקונסוליה שסייע להם רבות לאורך כל הדרך, לחברי הכנסת אחמד טיבי ואימאן חטיב יאסין שליוו את המשפחה מרגע התאונה ועד לחזרתם ארצה, ולחברת מדאסיס שהוציאה מטוס טיפול נמרץ וצוות מקצועי להטיס את ביתם חזרה לישראל. ביום חמישי האחרון יומיים לאחר חזרתם ארצה, חלה הידרדרות במצבה, ונקבע מותה בבית החולים רמב"ם. בני משפחתה הודיעו כי יתרמו את איבריה לחולים הזקוקים להשתלות איברים.

המרכז הלאומי להשתלות פרסם, כי משפחתה של דינה חליל הסטודנטית לסיעוד, אשר נפלה מגובה בירדן, בקשה לתרום את איבריה להצלת חיים. לדברי המשפחה: "נכון שאנחנו איבדנו את דינה, אבל ככה ההרגשה שלנו יותר טובה. החלום של דינה היה להציל אנשים ובעזרתכם הצליחה בכך. תודה רבה לכם". לב הושתל בבת 40 בבילינסון, ריאות הושתלו בגבר בן 74 בשיבא, כבד בבן 58 בהדסה, כליה בבן 37 באיכילוב וכליה נוספת בבת 10 בשניידר.

אחמד טיבי בית החולים רמב"ם ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד