כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרג ללא רחמים

לפחות 15,000 אוקראינים נעדרים מאז תחילת המלחמה

נתונים מבהילים מהמלחמה באוקראינה מגלים כי לפחות 15,000 בני אדם, כולל אזרחים, נעדרים באוקראינה מאז החלה המלחמה בפברואר האחרון, כך אמר פקיד אוקראיני. שמונה עיתונאים נהרגו באוקראינה מאז פלישת רוסיה בחודש פברואר

לפחות 15,000 אוקראינים נעדרים מאז תחילת המלחמה
ההפצצות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

רוסיה אישרה כי יש לה 3,000 חיילים אוקראינים בשבי, כך אמרה לסוכנות הידיעות בלומברג, אליונה ורביצקאיה, היועמ"ש הצבאית של צבא אוקראינה. התקשורת עם פקידים רוסים בנושא שבויי מלחמה הייתה "דלה מאוד", הוסיפה.

עוד דווח, כי לפחות 15,000 בני אדם, כולל אזרחים, נעדרים באוקראינה מאז החלה המלחמה בפברואר האחרון, כך אמר פקיד אוקראיני. הנתונים הללו הפכו את אוקראינה למדינה לא בטוחה בעליל. אוקראינה כיום היא המדינה המסוכנת ביותר באירופה לתקשורת.

שמונה עיתונאים נהרגו באוקראינה מאז פלשת רוסיה בפברואר. זאת בהשוואה לסך 12 מקרי מוות של אנשי תקשורת באוקראינה במהלך 19 השנים הקודמות, כך לפי ניתוח שפרסם ארגון כתבים ללא גבולות (RSF).

אוקראינה היא כיום המדינה המסוכנת ביותר באירופה לתקשורת, אחרי רוסיה עצמה, שבה נהרגו 25 עיתונאים במהלך 20 השנים האחרונות. "מאז שהנשיא פוטין השתלט, רוסיה פעלה להתקפות שיטתיות על חופש העיתונות" נמסר מארגון העיתונאים.

מלחמת אוקראינה רוסיה נעדרים עיתונאים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד