י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החזיר המונים בתשובה

הגאון רבי אפרים צמל זצ"ל נפטר בפתאומיות

בשבת בבוקר נפטר באופן פתאומי הגאון רבי אפרים צמל זצ"ל מראשי ישיבת 'אור שמח' ומי ששימש בעבר כמזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. היה בן 87. נפטר בביתו בשכונת רמת שלמה לאחר שלא קם משנתו

הגאון רבי אפרים צמל זצ"ל נפטר בפתאומיות
הגאון רבי אפרים צמל זצ"ל צילום: יהושע פרוכטר

ברוך דיין האמת: בשבת בבוקר נפטר לבית עולמו באופן פתאומי הגאון רבי אפרים צמל זצ"ל מראשי ישיבת 'אור שמח' בירושלים ומזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בעבר, היה בן 87 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב צמל זצ"ל נפטר בביתו ברמת שלמה לאחר שלא קם משנתו. כוחות ההצלה שהוזעקו לביתו ביצעו בו פעולות החייאה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגר"א צמל זצ"ל נולד בירושלים בכ"ג תמוז תרצ"ה להוריו ר' משה צמל ז"ל ואמו מרת חיה ע"ה שעלו מלטביה ומליטא. בפרוץ מלחמת העולם השנייה עברה המשפחה להתגורר ברמת-גן. במשך שנים רבות עסק ברבנות, ושימש כרב בית-הכנסת רעות בבני ברק לצד היותו רב צבאי במחוז דן.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של השו"ב הרב חיים ראובן הלוי חזן זצ"ל משכונת שערי חסד בירושלים.

במשך יותר משש שנים, בתקופת מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים, שימש כרב הראשי של חיל השריון ואף היה ראש המרכז למשפחות החללים. כמו כן היה הרב הראשי של חיל האוויר וסגן הרב הצבאי הראשי בהמשך היה לרב המרכז הקהילתי איחוד שיבת ציון בתל אביב.

עם התפתחותה של עולם התשובה, נקרא לשמש כמנהל רוחני בישיבת אור שמח בירושלים שם העמיד דורות של תלמידים והיה לאחד מראשי הישיבה.

עם הקמת 'דגל התורה' בשנת תשמ"ט נקרא לדגל ופעל רבות למען התנועה הליטאית, היה מקורב מאוד למנהיג היהדות החרדית מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בהקמת דגל התורה שימש כמזכיר המועצת והיה מתייעץ עמו תדיר. הרב צמל שימש כחבר הנהלה הרוחנית של ועדת הרבנים וראש סניף דגל התורה בירושלים שזכה לאמונם של גדולי הדור.

עסק רבות בייעוץ והכוונה בנושאי משפחה וחינוך ילדים. שימש כראש בית-המדרש נר של שבת. וכראש ישיבת דרכי שלום בגבעת יערים, כמו כן מנהל חינוכי של סמינר אפיקי דעת בירושלים

על עבודתו הרוחנית בירושלים ומחוצה לה ועל פעילותו החברתית בייעוץ ובהכוונה בנושאי משפחה וחינוך הוענק לו עיטור הכבוד יקיר ירושלים לשנת תשס"ו. 

עם מעברו משכונת ארזי הבירה לרמת שלמה היה מרבני בית הכנסת המרכזי 'זכרון שלמה' ברמת שלמה ואחד מדמויות ההוד.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, חתנו הגדול הגאון רבי ישראל זיכרמן רבה של אחוזת ברכפלד, בחודש ניסן תשע"ט נפטר עליו חתנו, הרב הגאון רבי יהודה אריה רותן זצ"ל, מחשובי התושבים והמחנכים בשכונת ברכפלד במודיעין עילית שנפטר באופן פתאומי לאחר דום לב והוא בן 57 בפטירתו.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת ויגש) בשעה 21:00 מביתו ברחוב הרב הרשלר 18 בשכונת רמת שלמה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רמת שלמה הרב אפרים צמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד