א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ביוזמת ראש העיר משה ליאון

אלפיים בנות ואמהות השתתפו בימי "משולהבות בירושלים" בחנוכה

האירועים התקיימו בעיצומו של חג החנוכה בסימן חיזוק הקשר הבין-דורי בין אמהות לבנות. ראש העיר ירושלים משה ליאון: "חיזוק הקשר הבין-דורי הוא ערך חשוב מאין כמוהו והוא מהווה עוגן מרכזי לאיתנות שלנו כמשפחה וכעם"

אלפיים בנות ואמהות השתתפו בימי "משולהבות בירושלים" בחנוכה
"משולהבות בירושלים" צילום: באדיבות המצלם

כאלפיים אמהות ובנות השתתפו בימי משולהבות בירושלים שהתקיימו בקמפוס המרווח של "נוות ישראל" ביוזמת ראש העיר משה ליאון וע"י מחלקת 'חן חרדי' בשיתוף מפעל הפיס ובהפקת 'מנהל קהילתי בוכרים' -בימים שלישי ורביעי, נר שלישי ורביעי של חנוכה.

המטרה המרכזית של הפעילות הייתה חיזוק הקשר הבין דורי בין אמהות לבנות, כאשר הרישום לפעילות היה משותף של אמא-בת, אמא-בנות או סבתא-נכדה. הפעילות נערכה בארבעה סבבים כאשר בכל סבב השתתפו כ-500 אימהות ובנות המחולקות לתתי קבוצות. באירוע השתתפה גם הסטנדפיסטית מיכל לויטין שסיפקה קטעי הומור על הקשר בין אמהות לבנות, והזמרת תמר אנטון סיפקה קטעי שירה מרגשים ומשמחים.

בכניסה למתחם הפעילות חיכו לנשים בובות ענק שקיבלו את פניהן בכוסות אייס-קפה מרעננות. הבובות היו חשיפה ראשונית למיתוג החדש שיופיע במתנ"סים בירושלים בקרוב. לאחר מכן קיבלו המשתתפות צמידי פעילות שחילקו אותם לקבוצות שונות כאשר כל קבוצה עברה בתוכניות הפעילות בסדר אחר על מנת למנוע עומס וליצור פעילות מאווררת. כחלק מן ההפקה והפינוק הופתעו המשתתפות לגלות ברחבי מתחם הפעילות דוכני וופל בלגי, שתיה קלה, מרק חם ועוד והכל ללא עלות נוספת ובכמות מספקת למניעת היווצרות מחסור או עודף תור.

"החלק המרגש ביותר היה לראות את החוטים העדינים שנטוו במהלך האירוע בין האימהות לבנותיהן המתבגרות" אומרת יוכבד ובר ממנהל קהילתי בוכרים. "איש לא צריך הסבר כמה חשוב הקשר הזה במהלך החיים ובעיקר בגילאי העשרה. לראות אימהות ומתבגרות עובדות יחד תוך שיתוף פעולה, יושבות בניחותא להפסקה טעימה, צופות יחד במופע, מבינות זו את עולמה של זו, זאת הייתה חוויה מרגשת, גם לנו כמפיקות האירוע",

"ניגשה אלי אשה מהמשתתפות באירוע – מספרת עובדת חן חרדי – וסיפרה לי כי כאשר חשבה להירשם עם בתה, הציעה לצרף בת משפחה נוספת לאירוע, הבת לעומת זאת התעקשה וביקשה "אמא, אני רוצה שרק אני ואת נצא יחד לאירוע זה...." מוסיפה הגב' ובר.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "חיזוק הקשר הבין-דורי הוא ערך חשוב מאין כמוהו והוא מהווה עוגן מרכזי לאיתנות שלנו כמשפחה וכעם. 'משולהבות בירושלים' היא עוד פעילות מבורכת שמשתלבת במהפכה תרבותית שאנחנו מובילים בירושלים. רק בשנה האחרונה הובלנו שורה של אירועי תרבות חדשניים למגזר החרדי, בדגש על אירועי תרבות לציבור הנשים היקרות שעמלות לאורך כל השנה במשימה החשובה ביותר של גידול הדורות הבאים. אני שמח שירושלים הפכה לעיר המובילה בעולם בתרבות תורנית, ואני מתכוון להמשיך ולפעול לחיזוק פעילות התרבות בעיר לכלל המגזרים".

 

עיריית ירושלים משה ליאון חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד