כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צפו בגלריה

רמת שלמה לבשה חג: ספר תורה הוכנס לביהמ"ד בעלזא

רמת שלמה נחסמה השבוע לתנועה עת הוכנס ספר תורה לבית המדרש של חסידות בעלזא בשכונה בהשתתפות מאות חסידים. במעמד השתתף הרה"צ מבעלזא שנשא דברים נרגשים. צפו בגלריה

רמת שלמה לבשה חג: ספר תורה הוכנס לביהמ"ד בעלזא
הכנסת ס"ת לקהילת בעלזא ברמת שלמה צילום: צבי קלאר

רחובות שכונת 'רמת שלמה' הירושלמית לבשו חג ביום רביעי האחרון, כאשר המוני חסידי בעלזא ואוהדים זרמו בבגדי שבת לשמוח בשמחת התורה בהכנסת ספר תורה להיכל בית המדרש של חסידי בעלזא בקרית בעלזא החדשה בשכונה.

שמחה עצומה זו, שולבה בכך שזה האירוע הראשון המאחד את הקהילה כולה, ובכך בעצם היא הקהילה נוסדה בפועל ממש.

מאות רקדו במהלך התהלוכה, אברכים שתורתם אומנותם לצד אברכים קובעי עתים לתורה, כאשר לפידים של אש בידיהם, וזיקוקים יוצאים מעיניהם. נהרה הייתה שפוכה על פניהם, והאושר ניכר מכל הצדדים. הילדים הזכים נופפו בפנסים הצבעוניים לכבודה של תורה, שכנים מכל הסביבה נהרו והשתתפו בשמחת התורה. הספר הועבר מיד ליד תחת החופה עד אשר הגיע לשטח הקריה, שם התארגנו מעגלי ריקוד סוערים ברחבת הקומפלקס המפואר.

כאשר הספר הגיע להיכל בית המדרש השוכן כעת באופן זמני בחניון, המשיך הקהל בריקודים, ולאחר מכן הוכנס ספר התורה לארון הקודש כאשר רב הקהילה הגאון רבי יצחק אייזיק כהן אומר את המזמורים כנהוג.

שעה קלה לאחר מכן, הסב הציבור לסעודת מצוה כיד המלך, בשילוב 'מעמד ייסוד הקהילה', באולם טשכנוב, בהפקה מקצועית ויוקרתית. כל רבני השכונה באו והשתתפו לכבד את הקהילה החדשה, ביניהם:  הגר"מ דייטש גאב"ד רמת שלמה, הגר"ש רבינוביץ בעל ה'פסקי תשובות' ורב קהילת 'משכנות יעקב', והגרא"ד ליווי רבה של קהילת שומרי החומות, לדבריהם הקהילה החדשה נותנת צבע מיוחד לשכונה הידועה ברבגוניותה.

לשיא הגיעה ההתרגשות, עם הופעת בנו יחידו של האדמו"ר, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, אשר בירך את הקהל בשליחות אביו, ואף נשא דברי הדרכה קצרים, ולאחר מכן קם לריקוד נלהב יחד עם כל הקהילה. לאחר מכן פנה לסיור במוסדות הקהילה הזמניים, והתעניין רבות בתוכניות העתידיות לסידור וארגון הצרכים הקהילתיים על הצד הטוב ביותר.

ח"כ ישראל אייכלר שהשתתף במעמד, הביע את רגשות הנאתו והתפעלותו ואמר, כי האנרגיות החיוביות הזורמות בקהילה עם הקמתה מבשרות גדולות ונצורות הצפויות עם התפתחותה המהירה והמוצלחת.

חסידות בעלזא רמת שלמה הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד