י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע סאגת המינוי

ועדת החקירה לנתניהו: "לקדם בדחיפות את ההיערכות להילולת הרשב"י"

חברי הוועדה פנו לנתניהו, עם הקמת הממשלה החדשה ודרשו לקדם בדחיפות את יישום המלצותיה לקראת ההילולה הקרובה | ברקע: סאגת מינויו של ח"כ מאיר פרוש לשר האחראי על הילולת הרשב"י | "לוח הזמנים בהקשר זה דוחק", כותבים חברי הוועדה וקוראים לו "לטפל בדחיפות"

ועדת החקירה לנתניהו: "לקדם בדחיפות את ההיערכות להילולת הרשב"י"
נתניהו בזירת האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

חברי ועדת החקירה לאסון במירון שיגרו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הם דורשים מהממשלה לקדם את ההיערכות לקראת הילולת הרשב"י, בהתאם להמלצות שהגישה הוועדה לפני כשנה. "עם השבעת הממשלה החדשה בראשותך, אנו פונים אליך על מגת להדגיש את הדחיפות הקיימת בהיערכות לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר התשפ"ג", כתבו חברי הוועדה.

במכתב, עליו חתומים חברי הוועדה דבורה ברלינר, מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי, נכתב כי לפני חודשים ספורים ושבהמלצות ביניים לראש הממשלה לשעבר, לצורך היערכות להילולת הרשב"י ולהילולות הבאות. "אף שיש להניח כי גופים שונים כבר החלו בהיערכות להילולה הקרובה, נדרשת מעורבות דחופה של הממשלה ביישום המלצות הביניים, ובפרט במינוי שר אחראי ובמינוי ממונה מטעמו", כותבים החברים.

"זאת, על מנת שההיערכות תהיה מיטבית ומתואמת בין כלל הגופים המעורבים, והכל לשם שמירה על בטיחות המשתתפים בהילולה", מוסיפים חברי הוועדה. "לוח הזמנים בהקשר זה דוחק ועל כן אנו מוצאים לנכון להביא העניין בפניך על מנת שהנושא יטופל בדחיפות".

בשבוע שעבר, כזכור, עת הושבעה הממשלה, נמנע ח"כ מאיר להתמנות לתפקיד שר או סגן שר, כשברקע דילמת ההילולה מירון שפרוש מבקש לקבל את הסמכויות עליה. פרוש דרש את התפקיד בשל קביעת ועדת החקירה כי הממשלה תמנה שר שיהיה אחראי לביצוע מסקנותיה.

בלשכת חבר הכנסת מאיר פרוש הסבירו בשבוע שעבר כי פרוש החליט להתמנות לסגן שר, כשמעליו יכהן יצחק גודלקנופף כשר, אך מאחר והאחריות על מירון חייבת להיות בידי שר הוא בוחן מחדש את החלטתו ושוקל לכהן כשר.

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד