כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אין פה דילמה"

קריאה: לחקור את מינויה של עידית סילמן לשרה בממשלה

ח"כ מתן כהנא התייחס למינויה של עידית סילמן לשרה ואמר: "חד משמעית צריך לחקור את האירוע הזה, אין פה דילמה". על הממשלה החדשה אמר: "נאבק בכל הכוח נגד הדברים שהממשלה הזאת הולכת להוביל"

קריאה: לחקור את מינויה של עידית סילמן לשרה בממשלה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשירותי דת לשעבר, ח"כ מתן כהנא קורא למשטרה בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב'רדיו 103' לפתוח בחקירה בעקבות מינויה עידית סילמן לשרה: "אני מקווה שהדבר הזה ייבדק על ידי המשטרה. חד משמעית צריך לחקור את האירוע הזה, אין פה דילמה. כל הראיות מונחות על הרצפה. אני מעריך שכשנתניהו שאל את עצמו מי ראוי להיות שר מתוך 32 חברי הכנסת בליכוד, היא לא קפצה ראשונה בשורה. אני משאיר את זה לרשויות החוק".

כהנא תקף את הממשלה שהושבעה בשבוע שעבר ואמר: "נאבק בכל הכוח נגד הדברים שהממשלה הזאת הולכת להוביל, החל ממערכת המשפט ועד ענייני דת ומדינה. ננסה לשכנע את הציבור שצריכה להיות פה ממשלה אחרת - ברית של מקימיי הארץ ומגיניה. כרגע יש ממשלה שיותר מדי אנשים ירגישו שהם לא חלק מהמדינה הזאת וזה חמור מאוד".

ח"כ כהנא התייחס ללחיצת היד עם נתניהו ואמר: "לחצתי לו את היד ואמרתי לו 'בהצלחה, אדוני ראש הממשלה'. ניגשתי לחדר שלי ותליתי את התמונה שלו ליד תמונתו של נשיא המדינה - ראש ממשלת ישראל זה הרבה יותר ממי שממלא את התפקיד בכל רגע נתון. בגלל שהם התנהגו בצורה מבישה ומחפירה, אנחנו צריכים לנהוג כמוהם? אני מתכוון להיות אופוזיציה קשה לממשלה הזו שבעיני הם הולכים לעשות דברים לא ראויים, אבל עדיין יש פה נושאי תפקיד ממלכתי ואנחנו צריכים לכבד את התפקיד ואת האדם שעושה אותו, גם אם נתנגד לו".

בנוסף התייחס כהנא לביטול הרפורמות במשרד הדתות שביצע בזמן כהונתו, ואמר כי "היינו מול סיטואציה שבאופוזיציה הורידו את הכפפות ונלחמו לרוחב כל החזית - גם בדברים חשובים שהבנו, כולל דברים שרבנים תמכו בהם. אם הייתי מבקש מנתניהו לכתוב, איך בעיניו צריכה להיראות מערכת הכשרות במדינת ישראל, הוא היה חותם אות אחרי אות על מה שאני כתבתי. בסוף זה נתן כוח עצום לרבנות הראשית, זה הפך אותה לרגולטור, ופתח את התחרות לגופים שנותנים כשרות".

לטענתו: "היה מספיק לי להיות שר הדתות לעוד שנה אחת, כדי לעשות את הרפורמה בצורה כזו שאי אפשר היה להחזיר את זה לאחור. אני די משוכנע שלא יוכלו לחזור לאותה שחיתות מטורפת שהייתה מקובלת בענף הזה".

מתן כהנא עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד