י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דורש מהממשלה לפעול

שני עצי אשוח: חבר המועצה החרדי התעמת עם הגננת

גננת בגן ילדים בהרצליה העבירה שיעור על חגי הנוצרים, לאחר ששני הורים הביאו לגן עצי אשוח. חבר המועצה אלעד צדיקוב: "מקווה ששר החינוך החדש ושר המורשת יירתמו למאבק בתופעות הללו" | הסיפור המלא

שני עצי אשוח: חבר המועצה החרדי התעמת עם הגננת
הגן בהרצליה צילום: פייסבוק אלעד צדיקוב

שני הורים החליטו אמש (ראשון) לתרום שני עצי אשוח ל'גן חיטים' בהרצליה לרגל השנה החדשה. בעקבות כך, הגננת החליטה לקבל את המתנה ואף בחרה לקיים שיעור לילדים בני 4 על חגי הנוצרים. 

חבר מועצת העיר הרצליה אלעד צדיקוב מספר ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שקיבל תלונה מהורה של ילד שלומד בגן, הוא הגיע למקום במהירות, ופנה לברר עם הגננת האם השיעור הזה מתואם עם אגף החינוך. היא השיבה שלא. צדיקוב המשיך ושאל את הגננת האם חגי הגויים הם חלק מתוכנית הלימוד של משרד החינוך והיא לדבריו, השיבה בהיסוס שיש ילדה לא יהודייה בגן. חבר המועצה הבהיר שזה לא משנה ואסור לה ללמד בגן על חגי הגויים.

חבר המועצה פנה לראש העיר משה פדלון, והוא הפנה אותו לאגף החינוך. כאשר פנה צדיקוב לאגף החינוך ננסר לו כי חוזר מנכ"ל משרד החינוך מתיר את הדבר הזה. צדיקוב דרש להראות לו את האישור בכתב וכעבור כמה שעות חזרו אליו עם מסמך מעורפל שבו נכתב כי מערכת החינוך תהיה שוויונית ומכילה. צדיקוב דחה את התשובה.

צדיקוב אומר ל'בחדרי' כי למעשה, אין היום תכתיב מסודר במשרד החינוך שאמור להיות מנוסח כדלקמן: "מערכת החינוך בישראל היא מערכת חינוך ממלכתית יהודית ילדי ישראל ילמדו על חגי ישראל ולא ילמדו אותם על חגים זרים". 

צדיקוב מוסיף: "בשנים האחרונות אני זועק את זעקת השטח. ברוך השם, אני מקווה שאני חלק מפסיפס שמורכב מהרבה חלקים שהביא להצלחה במערכת הבחירות האחרונות. אני מקווה מאוד ששר החינוך החדש יואב קיש, שר המורשת עמיחי אליהו, ויו"ר נעם אבי מעוז יירתמו לסוגיה ויתחילו לפעול".

צדיקוב עדיין לא דיבר עם מי מהשרים הנכנסים אך לדבריו במהלך היום הוא מתכנן לשגר אליהם מכתבים. 

 

אלעד צדיקוב הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד