כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מפגן אחדות מרשים

תמיכה חזקה בפרלמנט האזרי בשל יחסו ליהודים ולישראל

במכתב ברכה ותמיכה ששיגרו 30 שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית ליו"ר הפרלמנט של אזרבייג'ן וחברי הפרלמנט, מביעים הח"כים תמיהה על החלטת הסנאט הצרפתי לפני כחודש הקוראת לאיחוד האירופי לקדם אמברגו על רכישת גז ונפט מאזרבייג'ן, וקוראים להם לשקול מחדש את החלטתם, בקהילה היהודית מברכים. הרב זמיר איסייב; "עידוד משמעותי עבורנו ומתנת יום הולדת לנשיא אוהד העם היהודי וישראל"

תמיכה חזקה בפרלמנט האזרי בשל יחסו ליהודים ולישראל
הקהילה היהודית באזרבייג'ן צילום: הקהילה היהודית באקו

"ברכותינו נתונות לכם ידידינו יו"ר וחברי הפרלמנט האזרבייג'ני לרגל ההחלטה על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל. זהו צעד משמעותי בשדרוג שיתוף הפעולה האמיץ בין שתי המדינות והינו המשך טבעי למאות שנות הידידות בין העם האזרי והעם היהודי והקהילה היהודית על אדמת אזרבייג'ן", כך כתבו 30 שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית ליו"ר הפרלמנט סהיבה גפרובה, ולחברי הפרלמנט האזרי.

במכתב התמיכה מוסיפים השרים וחברי הכנסת כי "מולנו ניצב אויב משותף ומסוכן – העריץ האיראני המאיים בחורבן על שני העמים שלנו. משטר האייטולות, שרוצח באכזריות את בני עמו ומעודד טרור בעולם, משתמש בתעמולה אנטישמית כדי להסית את תושבי אזרבייג'ן נגד הממשל החילוני והמוערך בזירה הבינלאומית".

עוד נאמר במכתב: "הרודנות הפרסית גם מתאמצת להלך אימים על שכנתה מצפון באמצעות הפגנת שרירים ובניסיון להקים חיזבאללה אזרי. אולם כל המאמצים האלה עלו בתוהו. אזרבייג'ן מוכיחה שוב ושוב כי לא ניתן לסחוט אותה באיומים ודווקא כעת החליטה לפתוח שגרירות בארץ ישראל. ישראל והעם היהודי מוקירים אתכם".

השרים וחברי הכנסת כותבים כי "אנו רואים בתמיהה את החלטת הסנאט הצרפתי מנובמבר הקוראת להפעיל סנקציות נגד אזרבייג'ן ולקדם אמברגו על רכישת גז ונפט ממנה ע"י האיחוד האירופי. החלטה זו משחקת לידיה של איראן, המעוניינת בהחלשתה של אזרבייג'ן, שמהווה היום סמל למדינה בעלת אוכלוסייה מוסלמית שיעית מתקדמת ששומרת על קשר הדוק עם ישראל והעולם המערבי. בתקוה כי ישקלו מחדש את החלטתם".

בקהילה היהודית מברכים את השרים והח"כים מישראל. הרב זמיר איסייב רב הקהילה הגיאורגית באזרבייג'ן אמר כי "האגרת הזו היא עידוד משמעותי עבורנו ומתנת יום הולדת לנשיא אילחם אליייב אוהד העם היהודי וישראל".

ובתוך כך, בשבת האחרונה החל הרב איסייב בפרויקט שבתון תורני בכל חודש לבני כל הגילאים בשיתוף 'הועד להצלת נדחי ישראל' ו'שמע ישראל'. השבתון הראשון התקיים לצעירים במלון 'סנטרל פארק הוטל' ובבתי הכנסת של היהודים ההרריים ויוצא גאורגיה במרכז בירת אזרבייג'ן באקו. המשתתפים התפללו וסעדו יחדיו ובמהלך השבת שמעו שיעורי תורה ומחשבה.

אזרבייג’ן חברי כנסת קהילות יהודיות שגרירות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד