כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זה לא נגמר

וריאנט חדש של קורונה מאיים על בריטניה וארה"ב

גרסה חדשה של קורונה XBB.1.5 שכבר זוהתה אצל אחד מכל 25 חולי קורונה בבריטניה היא 'קריאת השכמה' ועלולה להחמיר את משבר הבריאות במדינה. המתח גרם לבהלה בארה"ב בשל התפשטותו המהירה ועלייה במספר האשפוזים

וריאנט חדש של קורונה מאיים על בריטניה וארה"ב
חיסון צילום: Michael Giladi/Flash90

זן קורונה חדש הופיע בבריטניה והוא אחד מכל 25 מקרים שזוהו במדינה. הזן - המכונה XBB.1.5 - גרם לבהלה בארה"ב בגלל התפשטותו המהירה והעלייה במספר האשפוזים. הווריאנט עומד מאחורי ארבעה מתוך 10 מקרים בארה"ב, לעומת שניים מתוך 10 לפני שבוע.

לגרסה החדשה, שהיא גרסה של האומיקרון, יש מוטציות שעוזרות לה להדביק טוב יותר אנשים ולהתחמק מחיסון. מומחים אמרו ל'דיילי מייל' שהמתח הוא 'קריאת השכמה' ועלול להחמיר את משבר הבריאות הבריטי שגרם לשירותי הבריאות להיפגע מ'מכת נגיף' של קורונה ושפעת.

עם זאת, גורמים רשמיים מזהירים שאין שום אינדיקציה שהזן גורם למחלה חמורה יותר מאשר גרסאות קודמות. נתונים ממכון סנגר, אחד ממרכזי המעקב הגדולים בבריטניה של קורונה, מראים שארבעה אחוז מהמקרים בשבוע עד 17 בדצמבר נגרמו על ידי גרסת XBB.1.5.

זו הפעם הראשונה שהזן מופיע בלוח המעקב של הווירוסים של המכון, המתעדכן מדי שבוע. הזן הוא גרסה שעברה מוטציה של אומיקרון שהתגלתה לראשונה בהודו באוגוסט האחרון. גרסת XBB, שהוא מיזוג של גרסאות BJ.1 ו-BA.2.75, גרם למקרים להכפיל פי ארבעה תוך חודש אחד במדינות מסוימות.

ארה''ב בריטניה וריאנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד