כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מערכת הבריאות ממוטטת

בריטניה: עד 500 אנשים יכולים למות מדי שבוע בגלל עיכובים

בריטניה מתמודדת עם בעיות חמורות במערכת הבריאות. נשיא המכללה לרפואת חירום אמר: "לא יכול להמשיך כך, זה לא בטוח וזה לא מכובד". בתי חולים נאבקים להתמודד עם שפעת, קורונה וחיידק הסטרפטוקוקוס

בריטניה: עד 500 אנשים יכולים למות מדי שבוע בגלל עיכובים
רחוב בבריטניה צילום: unsplash

כ-500 אנשים עלולים למות מדי שבוע בגלל עיכובים בטיפול חירום, כך הזהיר פקיד בריאות בכיר בבריטניה. נשיא המכללה המלכותית לרפואה דחופה, ד"ר אדריאן בויל, אמר כי עונת שפעת גרועה החריפה בעיות מערכתיות, והובילה למאות מקרי מוות מיותרים. הוא הזהיר שהחורף הזה צפוי להיות הגרוע ביותר שנרשם עבור זמני ההמתנה למחלקת טיפול רפואי, מכיוון שבתי חולים נאבקים להתמודד עם שפעת, קורונה וחיידק הסטרפטוקוקוס.

ד"ר בויל אמר לתקשורת בבריטניה "מה שאנחנו רואים עכשיו במונחים של ההמתנה הארוכה, קשור לתמותה מוגברת, ולדעתנו איפשהו בין 300-500 אנשים מתים כתוצאה מעיכובים ובעיות עם טיפול דחוף וחירום שנדחה כל שבוע, אנחנו צריכים ממש להשתלט על זה".

בנובמבר האחרון 37,837 חולים המתינו יותר מ-12 שעות במיון עד לקבלת אישור להתאשפז במחלקה בבית חולים, על פי נתוני מערכת הבריאות של ה-NHS באנגליה. זה מסמן עלייה מזעזעת של 355% בהשוואה לנובמבר הקודם, כאשר לפי הערכות, 10,646 חולים המתינו אז יותר מ-12 שעות.

ד"ר בויל קרא ל"איפוס אמיתי" והזהיר שכל הגרפים "הולכים לכיוון הלא נכון", הוא אמר: "אנחנו צריכים להיות במצב שבו אנחנו לא יכולים פשוט למשוך בכתפיים ולומר שהחורף הזה היה נורא, ובואו לא נעשה כלום עד החורף הבא", אמר. "אנחנו צריכים להגדיל את הקיבולת שלנו בבתי החולים שלנו, אנחנו צריכים לוודא שיש דרכים חלופיות כדי שאנשים לא יגיעו רק לשירות האמבולנס ולמחלקת המיון, אנחנו לא יכולים להמשיך ככה, זה לא בטוח וזה לא מכובד".

ההמתנה הארוכה ביותר שדווחה בתקשורת הבריטית למיטת אשפוז, הייתה בבית החולים גרייט ווסטרן, בסווינדון, שם מטופל בילה 99 שעות בהמתנה למיטה בשבוע שעבר.

קורונה שפעת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד