י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יעמוד במילתו?

החוק הנורבגי: ההבטחה של סמוטריץ' למועמד

במהלך מערכת הבחירות הבהיר יו"ר 'הציונות הדתית' למועמד צבי סוכות שיכנס לכנסת דרך החוק הנורבגי - לאחר שדחק אותו אחורה בעקבות שריונים. אלא כעת, במפלגה לא בטוחים אם ומתי יכניסו אותו | כל הפרטים

החוק הנורבגי: ההבטחה של סמוטריץ' למועמד
צבי סוכות/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגות הקואליציה החלו לממש בימים האחרונים את החוק הנורבגי, לאחר השבעת הממשלה בשבוע שעבר, אלא שבמפלגת 'הציונות הדתית' עדיין לא החליטו באופן רשמי אם לממש זאת.

המועמד שאמור להיכנס מטעם המפלגה הוא צבי סוכות, מקום 16 ברשימה, אחרי שב'עוצמה יהודית' מימשו את החוק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי סוכות קיבל הבטחה מיו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' שייכנס לכנסת באמצעות החוק.

עם הגשת הרשימות סמוטריץ' החליט לשריין שני מועמדים, הח"כים אוהד טל ומשה סולומון, שדחקו את סוכות למקום לא ריאלי. סוכות, שנבחר דרך הפריימריז לרשימה, זעם - כשיש מי שטענו שהסיבה היא חשש מעצמאות שלו, דומיננטיות בהתיישבות וקרבתו לאיש הליכוד ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

במהלך מערכת הבחירות, סמוטריץ' הרגיע את סוכות וטען שזה לא מכוון נגדו, ואף הבטיח לו כאמור שייכנס דרך הנורבגי אם הרשימה לא תקבל 16 מנדטים. אלא שבימים האחרונים ב'הציונות הדתית' מצננים וטוענים שטרם החליטו אם ואיך לשריין.

במפלגה אומרים כי הם יחכו אחרי שהשרים יכנסו לעבודתם, ורק אז יחלו לבדוק אם ומתי לבצע את החוק ולהכניס את סוכות. אם סמוטריץ' יקיים את הבטחתו - ייתכן והחוק יוחל רק בהמשך הקדנציה, אחרי העברת התקציב או לקראת סוף המושב.

מטעם סוכות נמסר ל'בחדרי חרדים': "כשיהיה חדש נעדכן". מטעם סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

צבי סוכות בצלאל סמוטריץ מפלגת הציונות הדתית החוק הנורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד