כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חיפש מידע

גבר אמריקאי שנעצר בכוונה בצפון קוריאה מספר על הדרמה

ההרפתקה של מתיו מילר האמריקאי בצפון קוריאה נחשפת בראיון מפתיע. הצעיר האמריקני נכנס לצפון קוריאה במטרה להיעצר ולהישאר שם. התוכנית לא הלכה לפי התכנון, והוא בסופו של דבר חזר לארה"ב

גבר אמריקאי שנעצר בכוונה בצפון קוריאה מספר על הדרמה
הגבול בין צפון לדרום קוריאה צילום: Pixabay

זה סיפור שמתחיל בכך שצפון קוריאה מנסה לסרב לכלוא אזרח אמריקאי שביקש להישאר בכלא הצפון קוריאני, ומסתיים בכך שהוא חזר הביתה. מתיו מילר בן ה-25 - אזרח בייקרספילד, קליפורניה, שוחרר מקוריאה הצפונית לשם הגיע כתייר. בראיון לתקשורת הוא מספר כי הוא נעצר בכוונה בצפון קוריאה כדי שיוכל לראות "צד אחר של המדינה".

ב-10 באפריל 2014, מתיו טוד מילר, כיום בן 33, מבייקרספילד, קליפורניה, קרע את אשרת התייר שלו כשהוא בצפון קוריאה במטרה להיעצר. ככל הנראה הוא ביקש מקלט מדיני במדינה המבודדת ונעצר בשל "התנהגות סוררת".

"אני רק רציתי להיות פנים אל פנים עם צפון קוריאנים כדי לענות על השאלות האישיות שלי", אמר ל-NK News. הוא הואשם ב"מעשי איבה" לפי הדיווחים בטענה שהוא "האקר" עם "סודות צבאיים" שהוא רצה להדליף.

בית המשפט העליון של הרפובליקה הדמוקרטית של צפון קוריאה קבע כי הוא: "ביצע מעשים עוינים לרפובליקה הדמוקרטית בזמן שנכנס לשטח הרפובליקה הדמוקרטית במסווה של תייר".

סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה, סוכנות בניהול המדינה, דיווחה, כי ברשותו מחברת עם "סודות" ולפי הדיווחים הוא גם אמר שהוא יודע סודות צבאיים. מילר נאלץ לסבול שישה חודשי מאסר לפני גזר הדין ולטענתו אמר שהוא לא רוצה לחזור לארה"ב. הוא אמר: "זה אולי נשמע מוזר, אבל הייתי מוכן ל'עינויים', אבל התוכנית שלי השתבשה". לאחר מכן, הוא ספג שש שנים אכזריות של עבודת פרך לפי סעיף 64 לקוד הפלילי של צפון קוריאה בנוגע למעשי ריגול.

מילר נעזר בסופו של דבר על ידי ארה"ב לפני מספר שבועות. מילר אמר: "השגתי את המטרה האישית שלי לראות יותר את צפון קוריאה. רציתי להתחבר לאנשים - לא להטיל ספק בממשלה או בפוליטיקה, אין לי פוליטיקה אישית. זה לא היה טיול פוליטי".

"רציתי פשוט כל יום לשבת איתם ולנהל שיחות על הכל, הייתי שואל אותם שאלה אחת על המדינה שלהם והייתה להם שאלה על שלי". הוא לא דיבר על ההאשמות של ריגול, אבל בסופו של דבר ביקש מממשלת ארה"ב עזרה בשחרורו. "הייתי בשליטה על המצב שלי. ידעתי את הסיכונים וההשלכות. הנסיעה שלי כנראה לא הביאה שום שינוי לאף אחד, חוץ ממני, אני מרגיש אשמה על הפשע. זה היה פשע, בזבזתי הרבה זמן של הצפון קוריאנים ושל האמריקאים, של כל הפקידים שהתעסקו הרבה זמן בתיק שלי". בסופו של דבר הוא שוחרר בנובמבר 2014 לאחר שמונה חודשים בצפון קוריאה.

צפון קוריאה ארה''ב תייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד