כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
גרסאות סותרות

רוסיה הודתה כי "עשרות" מחייליה נהרגו: האוקראינים טוענים "מאות"

רוסיה פרסמה שהיא איבדה 63 חיילים בתקיפה אוקראינית. אך מנגד אוקראינה טוענת ש-400 חיילים רוסים נהרגו. כך או כך ההפסדים הגדולים בשדה הקרב שיש לרוסיה מביכים מאד את הקרמלין

רוסיה הודתה כי "עשרות" מחייליה נהרגו: האוקראינים טוענים "מאות"
כוחות החילוץ האוקראינים בשטח נפילת טילים צילום: כוחות החירום האוקראינים

רקטות אוקראיניות פגעו בבניין שאיכלס חיילים רוסים רבים בעיר הכבושה דונייצק בסוף השבוע, לטענת הרוסים 63 חיילים שלהם נהרגו, כך הודיע משרד ההגנה הרוסי. אך אוקראינה טוענת שמאות חיילים רוסים נהרגו, אבל אפילו המספר הנמוך יותר מציג את אחת התקיפות הקטלניות ביותר נגד כוחות רוסים באוקראינה מאז החלה המלחמה.

דובר ממשלת הבובות שמונתה על ידי רוסיה באזור דונייצק, דנייל בזסונוב, כינה את התקיפה בעיר מקייבקה "מכה אדירה". הצבא האוקראיני טען כי "כ-400" חיילים רוסים מתו, אם כי לא ניתן היה לאמת את הנתון הזה, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

אוקראינה פגעה בבניין באמצעות טילי הירמס, מערכת רקטות שסופקה על ידי ארצות הברית עם טווח של עשרות קילומטרים שסייע במשך חודשים לכוחות אוקראינה לפגוע עמוק מאחורי קווי החזית. המערכת היא חלק מארסנל הולך וגדל של נשק מערבי מתוחכם שסייע לאוקראינה לשנות את מהלך המלחמה.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי ארבע רקטות פגעו בבסיס הזמני של החיילים במקייבקה. התקיפה, שהתרחשה מעט אחרי חצות במוצאי שבת האחרון, עוררה מיד זעם בקרב כמה מהפרשנים הצבאיים התומכים במלחמה של רוסיה, שאמרו כי היא מייצגת את הדוגמה האחרונה לחוסר הכשירות של מפקדי הצבא הרוסי במלחמה והתעלמותם מחייהם של חיילים רוסים.

מפקד צבאי רוסי לשעבר באוקראינה, איגור גירקין, אישר את חומרת התקיפה וכתב בטלגרם, כי "מאות רבות נהרגו ונפצעו", והוסיף כי אנשים רבים "נותרו מתחת להריסות". בלוגרים רוסים מתחו ביקורת על צבא רוסיה, וטענו שהתקיפה נגרמה משימוש החיילים הרוסים בטלפונים סלולריים, מה שסייע לכוחות האוקראינים לאתר את מיקומם. "באופן ראשוני, הסיבה לפגיעת הטילים הייתה שימוש בטלפונים סלולריים על ידי חיילים שזה עתה הגיעו לבסיס", כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד