כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לא מרוצה מהנאום

חבר המפלגה הרפובליקנית בביקורת על ישראל

לינדזי גרהאם פוליטיקאי אמריקאי חבר המפלגה הרפובליקנית מדרום קרוליינה, ויושב ראש ועדת המשפט של הסנאט, בביקורת על דבריו של שר החוץ אלי כהן. הסנאטור לא אהב את היחס של השר כהן לרוסיה

חבר המפלגה הרפובליקנית בביקורת על ישראל
לינדזי גרהאם צילום: באדיבות המצלם

לינדזי גרהאם פוליטיקאי אמריקאי, חבר המפלגה הרפובליקנית מדרום קרוליינה, מתח ביקורת על דבריו של שר החוץ אלי כהן שדיבר על היחסים בין ישראל לרוסיה. "אני שמח לראות את מר כהן, שר החוץ הישראלי החדש, נותן עדיפות ליחסים האסטרטגיים בין ארה"ב לישראל ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה".

גרהאם יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, אמר כי: "הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הפלילית של רוסיה לאוקראינה קצת מטריד. אני מקווה שמר כהן מבין שכאשר הוא מדבר עם לברוב הרוסי, הוא מדבר עם נציג של משטר פושעי מלחמה שמבצע פשעי מלחמה בקנה מידה תעשייתי מדי יום, להישאר בשקט לגבי ההתנהגות העבריינית של רוסיה לא ייראה טוב".

כזכור, אתמול שר החוץ החדש אלי כהן הבהיר בנאומו הראשון במשרד החוץ לגבי אוקראינה, כי: "בסוגיית רוסיה אוקראינה נעשה דבר אחד בוודאות, פומבית - נדבר פחות. נכין התייחסות מפורטת של משרד החוץ לקבינט ע"מ לגבש מדיניות אחראית. בכל מקרה - הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה - יימשך".

לגבי הקשרים עם ארה"ב אמר: "כמו בעבר, כך יהיה גם בעתיד - בראש סדר העדיפות שלנו יהיו היחסים האסטרטגיים עם בת בריתנו הקרובה ביותר - ארצות הברית. אין תחליף ליחסי ישראל-ארה"ב. זוהי שותפות אסטרטגית ארוכת טווח המבוססת בראש ובראשונה על ערכים משותפים וכן גם על אינטרסים שאנו חולקים. שמחתי לקבל ביום הראשון לתפקידי את שיחתו של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, ידיד ואוהב ישראל, להבטיח המשך שיתוף פעולה אסטרטגי בין המדינות".

אלי כהן לינדזי גרהאם מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד