ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
61 זוגות עיניים

אגרא דתעניתא צדקתא: הסגולה המיוחדת של צום י' בטבת

חז"ל הקדושים כבר אמרו שעיקר השכר של התענית הוא בצדקה שנותנים במהלכה ובסופה * 61 זוגות עיניים של יתומים ויתומות מביטות אלינו בתחינה ומבקשות סעד וסיוע * בימים אלו הם מתחתנים, ואין להם את הבסיס המינימאלי ביותר * חייבים לעזור להם, דווקא בעשרה בטבת! * "אגרא דתעניתא צדקתא"

אגרא דתעניתא צדקתא: הסגולה המיוחדת של צום י' בטבת
הכותל המערבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צום עשרה בטבת. כולנו אבלים על חורבן בית המקדש, נמנעים מאכילה ומהשתייה, אבל כמה באמת אנחנו מקדישים מחבה לחורבן עצמו? כמה אנחנו חושבים על הצורך לתקן ולשפר כדי להחיש את הגאולה?

המצב הזה אינו חדש. גם בזמנים קדומים יותר אנשים היו עסוקים איש איש במלאכתו ובפרנסתו, ולא כולם הקדישו את כל תשומת הלב הנדרשת למהותם של ימי התענית והחשיבה על החורבן ועל הצורך לנקוט במעשים כדי להחיש את הגאולה.

כדי לסייע ל-61 היתומים והיתומות להתחתן בכבוד – הקליקו כאן>>>

בדיוק בשל כך אמרו חז"ל הקדושים "אגרא דתעניתא צדקתא". התענית עצמה לא מביאה את התועלת המקווה, כי אנחנו מסיחים את הדעת ממנה ועוסקים בדברים אחרים תוך כדי התענית.

אבל הצדקה שאנחנו נותנים במהלכו ובסופו של יום התענית – כוחה רב ועצום. זאת תועלת עצומה שאנחנו שואבים מהתענית, שעל ידה אנחנו זוכים להרבות בצדקה, ו'מתן בסתר יכפה אף' כמו שכתוב בפסוק, כלומר, כוחה של הצדקה לבטל את חרון אפו של הקב"ה ולהעביר מעלינו ומעל כל עם ישראל גזירות נוראיות ודינים קשים רח"ל.

בימים אלו באים בברית הנישואין לא פחות מ-61 יתומים ויתומות, הזקוקים לעזרה דחופה ולאחר בדיקה נמצאו כזכאים לסיוע נרחב מ'קופת העיר'. זה הזמן לתרום להם, להקדיש מעט מחשבה על הרגע שבו יתום שמגיע מבית חצוי ושבור, מקים בית חדש, משפחה שלמה שבה יש גם אבא וגם אמא. כמה חשוב לעמוד לצדו ברגעים הללו, ולאפשר לו להתחיל את ההתחלה החדשה שלו ברגל ימין.

לרגל המגבית המיוחדת של 'קרן יתומי טבת', יוצא עמוד הישועות של דורנו, מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, בברכה מיוחדת לתורמים סך של 610 שקלים, עשרה שקלים לכל יתום, "יזכו במידה כנגד מידה, שיסיר הקב"ה מהם כל דאגה, ויצילם מכל צרה וצוקה, ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים".

כדי לסייע ל-61 היתומים והיתומות להתחתן בכבוד – הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד