כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"צייד הביביסטים"

עורך 'יתד' נגד בן כספית: "הסלמה מסוג חדש"

עורך 'יתד נאמן' מגיב למאמר המסית והמפלג שפרסם העיתונאי בן כספית בסוף השבוע בו קרא לחלק את המדינה לשניים. "לא מדובר כאן בממלכת יהודה וממלכת ישראל העקרונות המתבוללים והמבוללים של ממשלת הערב רב, אינם ראויים להיקרא לא ממלכת יהודה ולא ממלכת ישראל". את בן כספית הוא מכנה "צייד הביביסטים"

עורך 'יתד' נגד בן כספית: "הסלמה מסוג חדש"
בן כספית צילום: פלאש 90

תחת הכותרת "הכספית הרועמת" מפרסם הבוקר (שלישי) עורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן מאמר תגובה למאמר המקומם שכתב בסוף השבוע העיתונאי בן כספית בו קרא לפלג את מדינת ישראל למדינת דתיים ומדינת חילונים.

עורך 'יתד נאמן' מכנה במאמרו את כספית 'צייד הביביסטים' וכותב כי הוא ירד לא רק מהדת אלא גם מהדעת: "בטורו של העיתונאי בעיתון 'מעריב', רשמה הכספית תנודה חדה במדחום חוסר האיזון של אלו שהטיפו והתגייסו להפלת נתניהו ולא יכולים להשלים בשום צורה עם חילופי השלטון והשלכת האג'נדה שממשלת הזדון לפח האשפה הפוליטי". 

"האנשים האלה כועסים על "העם שאמר את דברו" ועכשיו מבקשים להחליף את העם. בן כספית מצא לכך שיטה מאוד מקורית שהצליחה לקומם חוגים נרחבים, והוא מציע "פילוג" לא פחות ולא יותר תחת הכותרת המסולפת מדינת יהודה ומדינת ישראל תוך שימש במילים זה צריך להיגמר, צריך לעשות הפרדת כוחות וללכת איש לדרכו".

ישראל פרידמן אף תוהה לנוכח שינוי הכותרת באתר 'מעריב': "לא ברור מי נבהל שם או התעשת, ומיהר לשנות לכספית הרועמת את הכותרת במהדורה הדיגיטלית של העיתון. ל'אין מנוס מפילוג בין ליברלים ושמרנים' במקום 'חרדים וחילונים' ולאחר מכן עברה הכותרת שינוי נוסף, עם זאת לחל הציבוריות הוטלה פצצה, ואף שבאופן נורמלי צריך לתת לכלבים לנבוח ולשיירה לעבור, אבל בגלל שמדובר בהסלמה מסוג חדש, יש עניין ללבן את הסוגייה".

עורך יתד נאמן מסביר כי "לא מדובר כאן בממלכת יהודה וממלכת ישראל. העקרונות המתבוללים והמבוללים של ממשלת הערב רב, אינם ראויים להיקרא לא ממלכת יהודה ולא ממלכת ישראל. ארץ ישראל כיום היא ארץ דו לאומית שעל אדמתה מתקיימים העם הישראלי והעם היהודי, בשכנות. העם הישראלי מתגורר על אדמות מדינת ישראל שהריבון עליה זו מדינת ישראל, והעם היהודי מתקיים על אדמת הקודש שהריבון בה הוא ריבון עולם. נכון, במציאות הישראלית הנוכחית, אנחנו מחזיקים בכיס החליפה שלנו שני דרכונים. אנחנו יכולים להחזיק דרכון כפול, ישראלי ויהודי, כל עוד אין סתירה בין "הריבונות הישראלית" לריבון עולם. אם העם היהודי ייאלץ לבחור רק בדרכון אחד, העם היהודי כבר בחר: ד' אלוקינו ד' אחד".

"הפרדת הדת והמדינה הייתה יכולה להיות טובה לדת, אבל רעה לעם הישראלי שיחדל להיות יהודי. אנחנו לא נפרדים כי רוב העם לא רוצה בכך וחרד מכך ועמם אנחנו בצרה. אנחנו לא נפרדים, כי כל ישראל ערבים זה בזה וערבים זה לזה, ובדאגתנו ואהבתנו לכל יהודי, אנחנו לא נשאיר בידכם את המפתחות וההגה של הרכב שמתוכנת כרגע למסע התאבדות אל מעמקי המדרון התלול, ואל תגידו "אל תעשו לנו טובה" כי אנחנו כן עושים לכם טובה ענקית, ונעשה. כי החור שהעם הישראלי קודח בקרקעית הספינה, עלול להטביע גם אותנו, העם היהודי".

"מול התגובה השמאלנית האופיינית של אובדן העשתונות והאיומים של אנשים סרבני דמוקרטיה שהתמקמו בצד של כספית, והקריאות של חלקם לעזוב את המדינה, ניסה נשיא המדינה הרצוג להרגיע את החששות של הציבור השמאלני בעת האזכרה לרמטכ"ל ליפקין שחק: "אסור לוותר ולהכין את הדרכון", אמר. בן כספית, מותר לנו לחלוק עליו: לאנשים מסוימים מותר וכדאי להכין את הדרכון ולהשתמש בו. גם לנו זה יהיה טוב. אז אנא, אל תפלג בין רוב מוחלט של העם היהודי למיעוטו הישראלי המתבולל. נשתמש במונח שטבעו אנשים שכמותך במאבק רל"ב: "לֵך"! אם לא טובה לך החלטת הרוב הלא מתבולל, קח את הדרכון, ועדיף שגם כל המאיימים יקיימו. זה יקרה ממילא, כי אם בחוקי התורה לא ילכו, הארץ תקיא אותם".

"מי שהציב אותנו עם מחנה הימין, למגינת ליבם, אלו הישראלים המתבוללים שרוצים להפוך את העם היושב בציון לעם מתבולל במשפחת האומות "הנאורות" - כאחד העמים בית ישראל. בגללם אנחנו בצד השני, עם הציבור המסורתי האמוני, שגם אם איננו נמנה בדיוק על "חניכי הישיבות", לא הוא ולא ראשיו רוצים להרבות כאן נוכרים מתוך אג'נדה, לפגוע בזדון בלומדי התורה מתוך אידיאולוגיה, להרוס את חומות השבת והכשרות מתוך השקפת עולם מוצקה, ולהשיל את עדי סיני על פי תוכנית מוגדרת וסלולה. היהדות היא הדבר החשוב ביותר ל"אזרחי ארץ הקודש" ולכן אנחנו מחוברים פוליטית לאזרחי מדינת ישראל הלא מתבוללים בזדון ובאג'נדה, שנמצאים כרגע בצד הימני של המפה הפוליטית. אתם הצבתם, גררתם, דחקתם, הולכתם, הובלתם את כל מי שאיכפת לו מהחיים היהודים בארץ הקודש, לצד ימין".

בן כספית יתד נאמן ישראל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד