כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דרך ארוכה שהיא קצרה

רחוקים זה מזה 4 קילומטרים עם הפרש של 23 שעות

עיירה מרוחקת בארה"ב הממוקמת רק 4 קילומטרים מרוסיה אך עם הפרש זמן של 23 שעות. תושבי האי האמריקני דיומד הקטן יכולים לראות את שכניהם הרוסים באי מיול הממוקם במרחק של כמה קילומטרים מחלונות בתיהם

רחוקים זה מזה 4 קילומטרים עם הפרש של 23 שעות
סופת שלגים צילום: unsplash

עיירה נידחת בארה"ב עם דובי קוטב נמצאת במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד מרוסיה, אך יש בה הפרש זמן של 23 שעות. האי דיומד הוא בגודל של פחות משבעה קילומטרים רבועים והוא מופרד מהאי הרוסי ממול, דיומד הגדול, על ידי רצועת ים סוערת.

איי דיומיד הם איים במצר ברינג השייכים לרוסיה ולארצות הברית. האי הגדול בין השניים, דיומיד הגדול, שייך למחוז האוטונומי צ'וקוטקה שברוסיה וידוע גם בשמות, דיומיד הקטן ששטחו כ-7 קילומטרים, שייך לארצות הברית. צמד האיים ממוקמים באמצע מיצר ברינג מול אלסקה, באי האמריקני חיים רק 77 תושבים, ופעם היו שני האיים חיים יחד.

בחורף, כשנוצר גשר של קרח בין האיים, מתאפשר לתושבים ללכת בחופשיות הלוך ושוב. משפחות משני האיים היו מתחתנים, משתפים תרבויות וידידים קרובים. אבל המלחמה הקרה שינתה את היחסים בין שני האיים לנצח, וכעת יש מתחים נוספים בין שתי האומות שנוצרו על ידי מלחמת אוקראינה.

אדוארד סולוק, תושב האי האמריקני, אמר שהחיים לא השתנו באופן דרמטי מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה. הוא אמר ל-Insider: "אנחנו בטוחים, כל עוד אנחנו ישנים טוב בלילה. אנחנו שומרים על העיניים והאוזניים, אנחנו הדלת האחורית של המדינה, או דלת הכניסה, יותר נכון".

במהלך חודשי החורף, התושבים לוקחים חלק ב"משמר דובי הקוטב" השנתי כדי לשמור על כולם מפני התקפות. באי ישנם כ-30 מבנים כולל בית ספר וספרייה ומנחת מסוקים שנבנו ברובם בשנות ה-70 וה-80. הנוף הסלעי העצום אינו מאפשר בתי קברות וכבישים, בנוסף בקושי יש מקום לבניינים נוספים.

מחסור בכבישים פירושו שהתושבים צריכים להתנייד ברגל באי שבו אין גם בנק, מסעדה או מלון, ובחנות הראשית יש רק מזון, ביגוד, נשק חם ודלק בכמות מוגבלת, יש להטיס כל דבר אחר לאי.

משלוח הדואר השבועי מתבצע במסוק ורוב האספקה ​​המצויה בחנות מגיעה ממשלוח בספינה רק פעם בשנה. עלויות המחיה גבוהות, כאשר בקבוק של חומר ניקוי כביסה בחנות האי עולה כמעט 50 דולר, כך מדווח ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק.

למרות שדיומד הקטןהיא אחד המקומות הנידחים ביותר על פני כדור הארץ, בית הספר היחיד באי מפעיל את הווייפי שלו לכמה שעות בכל אחר צהריים וילדים מתאספים במקןם כדי לתפוס את האות היחיד בעיר וכך הם גולשים באינטרנט.

ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה שלגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד