כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לראשונה מפרוץ המלחמה

בצל הלחימה עם אוקראינה: שר החוץ כהן שוחח עם מקבילו הרוסי

שר החוץ כהן שוחח עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב שהתקשר לברך את אותו לרגל כניסתו לתפקיד בשבוע שעבר. השניים דנו בהרחבה בנושא הלחימה הנמשכת בין רוסיה לאוקראינה

בצל הלחימה עם אוקראינה: שר החוץ כהן שוחח עם מקבילו הרוסי
סרגיי לברוב עם נתניהו צילום: קובי גדעון, פלאש 90

לראשונה מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקרינה, שוחח היום (שלישי) שר החוץ אלי כהן עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב שהתקשר לברך את השר כהן לרגל כניסתו לתפקיד בשבוע שעבר. במהלך השיחה דנו השניים גם בלחימה הנמשכת בין רוסיה לאוקראינה. 

בהודעת משרד החוץ הישראלי נמסר כי "שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התקשר לשר החוץ אלי כהן לברכו עם כניסתו לתפקיד". לפי ההודעה השרים שוחחו על שורה של סוגיות בילטראליות ואזוריות. "שר החוץ כהן התייחס בהרחבה לקהילה היהודית ברוסיה וליוצאי ברית המועצות לשעבר בישראל ולחשיבותם ליחסים בין המדינות".

גורמים מדיניים דיווחו כי בשיחת שרי החוץ דנו בהרחבה בנושא הלחימה הנמשכת בין רוסיה לאוקראינה וזו השיחה הראשונה בין שר חוץ ישראלי למקבילו הרוסי מאז פרוץ המלחמה. עם זאת הבהיר גורם מידני בישראל כי "אין שינוי במדיניות הישראלית".

בנאומו הראשון במשרד החוץ התייחס אתמול שר החוץ אלי כהן לנושא הלחימה בין המדינות והדגיש, "בסוגיית רוסיה אוקראינה נעשה דבר אחד בוודאות, פומבית - נדבר פחות. נכין התייחסות מפורטת של משרד החוץ לקבינט ע"מ לגבש מדיניות אחראית. בכל מקרה- הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה- יימשך".

רוסיה אוקראינה שר החוץ אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד