ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"ישראל מחויבת לסטטוס קוו"

עליית בן גביר להר הבית: שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה

שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני. השגריר אמר: "ישראל מחויבת לסטטוס קוו על הר הבית ולחופש הפולחן". גורם בלשכת נתניהו דוחה את הביקורת הבינלאומית: "במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית"

עליית בן גביר להר הבית: שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה
הר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

שגריר ישראל בירדן איתן סורקיס זומן היום (שלישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני בעקבות עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית, כך דווח ב'כאן 11'.

על פי גורמים שעודכנו בתוכן השיחה, השגריר השיב כי "ישראל מחויבת לסטטוס קוו על הר הבית ולחופש הפולחן בו. אין פה שינוי בסטטוס קוו או הפרה שלו - שרים עלו בעבר להר".

כזכור, מוקדם יותר היום הוציאה ירדן הודעת גינוי חריפה בה נכתב: "ירדן מגנה בחריפות הגדולה ביותר את הסתערותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על מסגד אל-אקצא". מדינות ערביות רבות נוספות הוציאו הודעות גינוי, בהן, סעודיה, מצרים, ואיחוד האמירויות.

בתוך כך, גורם בלשכת ראש הממשלה דחה את הביקורת הבינלאומית על העלייה להר הבית ואמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוייב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית, לא נכנע לתכתיבים של חמאס. במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר".

ירדן הר הבית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד