כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תפנית היסטורית

לראשונה מאז נבחר לכנסת, ח"כ מאיר פרוש הושבע לשר בממשלה

לראשונה מאז נבחר לכנסת בשנת 1996, חבר הכנסת מאיר פרוש מאגודת ישראל עשה היסטוריה והושבע לשר בממשלה | בימים האחרונים ניסה ח"כ פרוש לקבל אחריות ליישום מסכנות הוועדה לאסון מירון ואחריות על ציון הרשב"י בכהנו כסגן שר, אך השופטת ברלינר דחתה את בקשתו 

לראשונה מאז נבחר לכנסת, ח"כ מאיר פרוש הושבע לשר בממשלה
מאיר פרוש צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לראשונה מאז נבחר לכנסת בשנת 1996, הושבע הערב (שלישי) מאיר פרוש לתפקיד שר בממשלה. מדובר בשינוי מהותי שכן עד כה סירב פרוש להחזיק בתפקיד שר בממשלה ולאורך השנים הוא כיהן כסגן שר במעמד שר במשרד השיכון ולאחר מכן כסגן שר במשרד החינוך במספר קדנציות. 

בשעה האחרונה הצהיר פרוש אמונים כחבר הממשלה, וכבר הבוקר השתתף כשר מן המניין בישיבת הממשלה הראשונה. פרוש יכהן כסגן שר ללא תיק ובשבועות הקרובים לאחר החלטת ממשלה יועבר אליו המשרד לענייני ירושלים ומסורת ובכך הוא יקבל את האחריות והסמכות ליישום מסקנות ועדת החקירה לחקר אסון מירון ויהיה אחראי על הילולת הרשב"י במירון.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', פרוש ביקש להימנע מלכהן כשר והעדיף לכהן כסגן שר תחת יצחק גולדקנופף שיחזיק גם את המשרד לענייני ירושלים ומסורת. אלא שבשל רצונו לקבל את האחריות על הילולת הרשב"י המחייבת לכהן כשר, נאלץ פרוש לקבל על עצמו לראשונה תפקיד שר ובכך הוא מצטרף אל יצחק גולדקנופף, חברו לאגודת ישראל, שמכהן כשר הבינוי והשיכון ושר במשרד ראש הממשלה.

בראשית השבוע שיגר חבר הכנסת פרוש מכתב לחברי וועדת החקירה לחקר אסון מירון וניסה לשכנע אותם כי הוא יקבל את סמכויות לטיפול בהילולת הרשב"י גם בתפקיד סגן שר. אלא שיו"ר הוועדה השופטת דבורה ברילנר דחתה את בקשתו. במכתב שנחשף ב'בחרדי חרדים' כתב פרוש לחברי הוועדה: "כבן לח"כ ותיק מאגודת ישראל הרב מנחם פרוש ז"ל שגם הוא שימש כסגן שר העבודה והרווחה במעמד שר, קשה לי לשנות את דרך התנהלותו, שהתבססה על חוות דעת של גדולי ישראל שהיו בדור הקודם, ומאוד קשה לי להיות במצב שאיני הולך בדרכו, ומצפונית זה מאוד מפריע לי".

נציין כי עד לשנת 2015 נציגי 'אגודת ישראל' (מלבד מקרה בודד בימי בן גוריון) לא כיהנו כשרים, אלא שבשל עתירה שהוגשה נגד מינוי ליצמן לתפקיד סגן שר במעמד שר ביטלו שופטי בג"צ את ההסדר והורו לליצמן לכהן כשר או למנות שר בריאות קבוע במקומו. בעקבות כך כונסה מועצת גדולי התורה החסידית וקיבלה החלטה הסיטורית כי נציג אגודת ישראל יעקב ליצמן יכול לשמש כשר. לאחר מכן התפטר ליצמן פעמיים מהממשלה. פעם אחת בעקבות חילולי שבת ופעם נוספת בעקבות הסגר שהוטל במכוון בתקופת החגים בטענה כי איש 'אגודת ישראל' לא יכול לקחת חלק בתפקיד מיניסטריאלי.

מאיר פרוש שר אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד