כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סגירת התאגיד

האיום של האירופאים לנתניהו: "מעמיד בספק"

אחרי מינויו של שלמה קרעי לתפקיד שר התקשורת, איגוד השידור האירופי מעביר מסר ברור לראש הממשלה, לפיו סגירת התאגיד, כפי שרוצה השר, לא מקובלת עליהם: "התפתחויות האחרונות עלולות לערער את יכולותיו של התאגיד הישראלי לעמוד בהתחייבויותיו כחבר בארגון הבינלאומי שלנו"

האיום של האירופאים לנתניהו: "מעמיד בספק"
בנימין נתניהו ושלמה קרעי צילום: באדיבות המצלם

איגוד השידור האירופי מעביר היום (שלישי) מסר מאיים לראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי האפשרות לסגירת חלקים בתאגיד השידור הישראלי 'כאן', לאחר מינויו של שר התקשורת החדש שלמה קרעי.

לפי הדיווח ב'וואלה', מנכ"ל איגוד השידור האירופי, נואל קורהן, הביע במכתב לנתניהו, שעותק ממנו מסר גם לנשיא המדינה יצחק הרצוג, נוכח מה שהגדיר ה"התבטאויות האחרונות של שר התקשורת הישראלי, שלמה קרעי, שערערו על חופש העיתונות ואיימו על חטיבת החדשות של התאגיד".

לדברי מנכ"ל איגוד השידור האירופי - "ללא חטיבת חדשות מתפקדת, תאגיד השידור הישראלי לא יעמוד עוד בהתחיבותיו כגוף שידור ציבורי, מה שמעמיד בספק את זכאות הארגון לחברות ב-EBU".

קורהן כתב עוד במכתבו לנתניהו: "חדשות ומידע עצמאיים מהווים מרכיב אינטגרלי של ארגוני תקשורת בשירות הציבורי ותורמים תרומה מרכזית לפלורליזם התקשורתי בדמוקרטיות ... מתוך מחשבה על האינטרס העיקרי של הציבור, אנו סומכים על הממשלה החדשה שתשמור גם על עצמאות כאן ותאפשר לתאגיד להמשיך ולמלא את ייעודו בחברה הדמוקרטית".

"האחריות של ה-EBU היא להבטיח שהוא תומך בכל חברי האיגוד במשימתם לשרת את האינטרסים של הציבור הרחב בצורה הטובה ביותר. התפתחויות האחרונות עלולות לערער את יכולתיו של התאגיד הישראלי לעמוד בהתחייבויותיו כחבר בארגון הבינלאומי שלנו של ארגוני מדיה בשירות הציבור".

תאגיד השידור הציבורי שר התקשורת שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד