כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ארגוני הטרור מימשו את האיום?

אחרי עליית בן גביר להר הבית: רקטה שוגרה ונפלה בשטח הרצועה

כחצי יממה לאחר שעלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל נפלה בשטח הרצועה | מצה"ל נמסר כי השגרה בעורף נמשכת כרגיל | האם נראה תגובה צה"לית הלילה או שמא הממשלה תחיל את הניסיון שלבסוף כשל בחסדי השם

אחרי עליית בן גביר להר הבית: רקטה שוגרה ונפלה בשטח הרצועה
שיגור רקטה מעזה. אילוסטרציה צילום: Attia Muhammed/Flash90

רקטה ששוגרה הערב (שלישי) מעזה לישראל לא חצתה לשטח הארץ ונפלה בתוך תחומי הרצועה. הערכה היא כי מדובר בתגובה של אחד הארגונים הפלסטינים לעלייתו של השר בן גביר להר הבית. מאחר ולא נרשמה סכנה ליישובים, לא הופעלה אזעקת צבע אדום. מצה"ל נמסר כי שיגור כושל זוהה הלילה שנפל בשטח רצועת עזה. "לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות", נאמר בהודעת הצבא. בצה"ל ציינו כי נשמרת שגרה מלאה בעורף.

הבוקר, כזכור, עלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, חרף איומי חמאס. בארגון הזהירו כי המעשה עשוי לגרור הסלמה משמעותית. יו"ר עוצמה יהודית עלה להר כשהוא מלווה בכוחות משטרה רבים. זו הפעם הראשונה שהשר בן גביר עולה להר הבית מאז הבחירות ומאז מונה לראשונה בחייו לשר בממשלה.

בזמן שהוא בשטח הר הבית, אמר בן גביר: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב"כ. מטעמו נמסר כי כלל הגורמים קבעו שאין מניעה לעלות להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל.

שיגור רקטה נפילת רקטה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד