כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"כמה אירועים לאחרונה"

התחקיר הראשוני: כך נגרם מותו של ברוך ז"ל

מתחקיר ראשוני לחקר מותו של החייל מפליטת כדור, עולה כי חברו לקח נשק שלא היה שלו שהיה מוכן לירי | לדברי קצין בכיר: "לאחרונה היו כמה אירועים של עבריינות בנשק באותה הפלוגה" | מעצר החשוד בירי הוארך בשבוע והוא יעבור בדיקה נפשית

התחקיר הראשוני: כך נגרם מותו של ברוך ז"ל
אילוסטרציה צילום: pexels

זמן קצר לפני חצות הלילה שבין שני לשלישי, שלושה לוחמים מגדוד ארז של המשטרה הצבאית נכנסו לחדרם במחנה ענתות שבמזרח ירושלים והתכוננו לשינה. אחד מהם לקח נשק שלא שייך לו, שהיה עם מחסנית בהכנס. ככל הנראה, בגלל משחק בנשק, נפלט כדור אחד שפגע ברב"ט ברוך כברתה ופצע אותו באורח אנוש. למרות מאמצי החייאה, מותו נקבע בתוך זמן קצר. כך עולה מתחקיר מותו של כברתה, בן ה-19 מפתח תקווה. את הפרטים פרסם הכתב הצבאי איתי בלומנטל ב'כאן 11'.

כחלק מהחקירה, במצ"ח יבדקו מדוע לא היה על הנשק "מק פורק" - רכיב פלסטיק כתום שאמורים להכניס לתוך המכלול שלא בפעילות מבצעית, שנועד למנוע אירועים כמו פליטת כדורים או דריכה לא מבוקרת של המכלול. לדברי קצין בכיר ל'כאן חדשות', "לאחרונה היו כמה אירועים של עבריינות בנשק באותה הפלוגה".

החייל ברוך כברתה ז"ל.

בית הדין הצבאי האריך בשבוע את מעצר החשוד בירי והורה לערוך לו בדיקה נפשית בבסיס הכליאה בשל מצבו הנפשי המעורער מאז האסון. בפתח דיון הארכת מעצר החשוד, סנגוריו הביעו בשמו זעזוע מהאסון ותנחומים למשפחת כברתה.

כברתה ז"ל שירת כלוחם מעברים מ"צ בגדוד ארז, הפלוגה בה שירתה החיילת נועה לזר, שנהרגה בפיגוע במעבר שועפאט לפני כשלושה חודשים. הלוויתו נערכה אתמול בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה, שם נטמן לקול בכיים של בני משפחתו וחבריו לפלוגה.

פליטת כדור תחקיר צה"ל חייל נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד