כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סערת העלייה להר הבית

גפני תקף את בן גביר: "סתם התגרות בעולם"; השר הגיב במתקפה

הסערה הגדולה סביב עלייתו אמש של השר איתמר בן גביר להר הבית - מסרבת לשכוך | יו"ר ועדת הכספים גפני תקף הבוקר בחריפות את המהלך ובן גביר השיב לו בציוץ בטוויטר | צפו

גפני תקף את בן גביר: "סתם התגרות בעולם"; השר הגיב במתקפה
איתמר בן גביר/משה גפני צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במהלך דיון ועדת הכספים תקף חבר הכנסת משה גפני את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שעלה אתמול להר הבית ועורר מהומה מדינית עם גינויים מכל העולם, אך השר איתמר בן גביר לא נשאר חייב והשיב לגפני.

"העמדה שלי שאסור על פי ההלכה לעלות להר הבית, אמרתי לו (לאיתמר בן גביר א״ק) את זה גם היום", אמר גפני במהלך דיון הוועדה וציין "אני חושב שזה לא בסדר. זה מקום שיש בו את קודשי הקודשים משום טמאי מת".

גפני הדגיש "כל הרבנים הראשיים לדורתיהם אסרו לעלות לשם וזה חיוב כרת", תוך שהוא תוקף את השר בן גביר "כאשר מדובר באיש ציבור שמראה דרך לכל הציבור זה לא בסדר". "אני מכבד את בן גביר", הדגיש גפני אך ביקר אותו בתקיפות, באמרו: "העמדה שלי שלא מרוויחים מזה שום דבר זה סתם מתגרים בכל העולם בלי סיבה. המציאות לעלות בשקט עם שמירה גדולה אני לא חושב שזה נכון".

השר בן גביר הגיב לגפני בציוץ בטוויטר, "הרב גפני, מעריך אותך מאוד אבל סבור שמפלגה שלא רוצה להיות בממשלה, כדי לא לשאת באחריות על המדינה, פחות מתאים שתטיף מוסר". עוד השיב לגפני במתקפה "הר הבית הוא לא רק עניין דתי (והרבנים שלנו קובעים שמצווה לעלות!), זה גם סמל לריבונות ומשילות והאוייב בוחן אותנו לפי מעשינו שם. במשמרת שלנו, ישראל לא תיכנע לחמאס".

איתמר בן גביר משה גפני הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד