כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגבול ארה"ב מקסיקו

מרדף אחר עשרות אסירים שנמלטו מכלא מסוכן

לפחות 30 אסירים עדיין חופשיים לאחר שביצעו בריחה קטלנית מכלא בגבול ארה"ב מקסיקו. הכלא היה מאוכלס יתר על המידה ב-123% ולא היו לו מספיק שומרים כדי לפקח על האסירים. בכלא נמצאו כלי נשק וכספת עם 87 אלף דולר

מרדף אחר עשרות אסירים שנמלטו מכלא מסוכן
משטרת מקסיקו, אילוסטרציה צילום: Pixabay

30 אסירים, כולל מנהיג חוליית מתנקשים, המרצה עונש של 224 שנות מאסר, עדיין לא נתפסו לאחר בריחה קטלנית מכלא בסוף השבוע האחרון בגבול ארה"ב מקסיקו.

כוחות הביטחון ממשיכים לסרוק את האזור שמסביב לסיודאד חוארז, צ'יוואווה סמוך לגבול עם טקסס, אחר אלו שנמלטו מהכלא, 19 בני אדם נהרגו בבריחה, כולל 10 סוהרים. לפחות 200 חברי כנופיה הועברו מאז מהכלא למתקני כליאה אחרים. 200 האסירים הועלו על אוטובוסים בשעות המוקדמות של יום שלישי והועברו לנמל התעופה הבינלאומי, שם עלו על שתי טיסות של המשמר הלאומי לבתי כלא פדרליים אחרים.

בית הכלא היה מאוכלס יתר על המידה ב-123% בזמן הבריחה, כך אמר מנהל הוועדה הלאומית לזכויות אדם, נסטור ארמנדריז. ההפקרות בכלא אפשרה לאסירים להקים 10 תאי כלא מיוחדים שהיו מצוידים במוצרים אלקטרוניים, כמו טלוויזיות, ולאחד מהם היה ג'קוזי משלו, כך לדברי שר ההגנה לואיס קרסנסיו.

חוקרים שערכו חיפוש באחד התאים מצאו 10 כלי נשק, 20 קילו סמים, משקאות חריפים וכספת עם 87,000 דולר. התובע הכללי של צ'יוואווה, רוברטו פיירו, נשבע לשקם את מערכת האבטחה של הכלא תוך שלושה חודשים תוך שהוא הוסיף כי הוא יעמיד לדין כל פקיד או שומר שהיה מעורב בסקנדל שאפשר לאסירים להימלט.

מקסיקו בריחת אסירים טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד