כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התפשטות הקורונה

סין זועמת על ההגבלות נגד אזרחיה ומאיימת להגיב בהתאם

משרד החוץ של סין פרסם אתמול הודעה חריפה, בה הוא מוחה בתוקף על ההחלטה של כמה מהמדינות בעולם להגביל את כניסתם של אזרחי סין לשטחיהן, בגלל החשש מהתפשטות וריאנטים חדשים של קורונה, לנוכח התחלואה הגבוהה בסין בתקופה הנוכחית

סין זועמת על ההגבלות נגד אזרחיה ומאיימת להגיב בהתאם
אילוסטרציה צילום: unsplash

סין זועמת על ההגבלות נגד אזרחיה ומאיימת להגיב בהתאם. "מדובר בצעדים חמורים מאוד", כך אמר דובר משרד החוץ של סין, "יש כמה מדינות שנוקטות באפליה חמורה נגד אזרחי סין ודורשים מהם דרישות שלא מוצגות בפני אזרחי מדינות אחרות שבאים לבקר. השימוש בחששות רפואיים לצרכים פוליטיים אינו מקובל בעליל".

לדבריו, "בחלק מהמדינות ההגבלות מופרזות ברמה כזאת שהן הפכו בלתי מתקבלות על הדעת ולא נעבור על זה לסדר היום. סין תגיב באופן פרופורציונאלי ותטיל מגבלות דומות על אזרחי אותן מדינות. אנחנו נשמור לכל אורך הדרך על עיקרון ההדדיות". בשבועות האחרונים הגיעה התחלואה בסין מגיעה לממדים בלתי נתפסים, לאחר הסרת המגבלות החמורות ששררו במדינת הענק במשך שלוש שנים, מאז דיכוי התפרצות הקורונה בעיר ווהאן, ממנה הגיע הנגיף לכל רחבי העולם.

המדינות שנקטו עד כה בחובה על הבאים מסין להציג בדיקה שלילית ולבצע בדיקת קורונה עם נחיתתם הן ארה"ב, הודו, מלזיה, יפן, קוריאה הדרומית ואיטליה. מהיום מצטרפת גם צרפת למהלך, וכל מי שמגיע לשטחה מסין מחויב להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה ב-24 השעות האחרונות לפני הטיסה, חלק מהנוסעים יידרשו להיבדק לקורונה גם בשדה התעופה בצרפת, לפני שיוכלו להיכנס למדינה.

ממשלת איטליה אף פרסמה קריאה לשאר מדינות האיחוד בתקוה שאלו יצטרפו אליה. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, באיחוד האירופי, דחה את הקריאה האיטלקית ואמר כי מדובר בדרישה לא מוצדקת, וכי אין שום חשש להתפתחותו של גל קורונה נוסף בגלל התחלואה בסין. מוקדם יותר השבוע דווח גם שהחשש מפני השפעתה של התחלואה בסין על העולם הרחב אף גובר עם הבשורה שקיבלו אזרחי סין על כך שהמשטר החליט לבטל את חובת הבידוד לשבים מביקורים בחו"ל. מאז תחילת ההתפרצות ועד כה, נמנעו הסינים מיציאות אל מחוץ למדינה, בגלל התקנות שקבעו שמי שנכנס למדינה מחויב בבידוד ממושך, בבית מלון שמתופעל על ידי המשטר, ועל חשבונו הפרטי של הנוסע.

המשמעות היא שנסיעה קצרה לחו"ל תחייב את החוזר לסין להיכנס לכלא מרצון למשך שבועיים ולפעמים גם שלושה שבועות ביותר, ולשלם על כך טבין ותקילין עבור השהיה בבית המלון בימי הבידוד, כשכל אדם מחויב לשכור חדר שלם לעצמו. ביטול חובת הבידוד פתחה למעשה את האפשרות לטייל ברחבי העולם לכל אזרחי סין, ובהתאם לכך יש צפי לגל חזק מאוד של תיירות סינית ברחבי העולם בחודשים הקרובים, דבר שכאמור מגביר את החשש מפני השפעתה של המחלה בסין, על העולם הרחב.

קורונה סין הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד