כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נשאר רגוע

בן 18 הנחית מטוס בנחיתת חירום

טייס צעיר בן 18 נחת נחיתת חירום עם מטוס חד מנועי כשבני משפחתו יחד איתו. המטוס לא נפגע בנחיתה, ואף אחד מארבעת האנשים שהיו על הסיפון לא נפגע. הטייס נחת בין שני רכסי הרים גדולים לאחר שהבין שאין לו ברירה אלא לנחות בכביש

בן 18 הנחית מטוס בנחיתת חירום
המטוס לאחר הנחיתה צילום: צילום מסך

טייס צעיר בן 18 ביצע נחיתת חירום בכביש בקליפורניה בבוקר יום שני האחרון, כאשר המטוס הקטן והחד-מנועי שלו נפגם. ברוק פיטרס, בן 18, סיפר שהוא לקח את בני משפחתו לשדה התעופה העירוני של ריברסייד, כאשר גילה שהמנוע שלו נפגם לפני 10 בבוקר.

"בשלב הזה לא היה לי מקום או זמן להגיע לנמלי תעופה אחרים וזו הייתה האפשרות היחידה שלי, ההזדמנות היחידה שלי להנחית אותו", אמר פיטרס לתקשורת המקומית.

פיטרס הנחית את המטוס מתחת לקווי חשמל ונחת בשלום. המטוס לא נפגע בנחיתה, ואף אחד מארבעת האנשים שהיו על הסיפון לא נפגע. הטייס הצעיר אמר כי הוא ביצע הנחיתה הבטוחה בגלל אימון טוב, והוא הקשיב לאינסטינקטים שלו. "רק צריך להישאר רגוע, לזכור את האימונים שלי ופשוט להנחית את המטוס ולוודא שכולם בטוחים", אמר.

הטייס פיטרס נחת בין שני רכסי הרים גדולים - הרי סן ברנרדינו והרי סן גבריאל - כשהבין שאין לו ברירה אלא לנחות בכביש. "אנחנו טסים ואני שומע 'בום' ואז אני מאבד את כוח המנוע שלי", אמר הנער לרשת CBS.

הוא אמר למגזין People: "אני שומע את סבתא שלי בוכה מאחור, ואני מבין שאני חייב להרגיע אותה, להתמקד במה שאני צריך לעשות ולהנחית את המטוס הזה בבטחה ולוודא שכולם בסדר". הנחיתה הלא מתוכננת אירעה חודשים ספורים לאחר שקיבל את רישיון הטייס שלו, והוא התמודד עם מצב מפחיד כשטס עם משפחתו בקליפורניה.

מטוס נחיתת חירום קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד