י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נוכל במשרה מלאה

ברזיל תחקור גניבה של חבר קונגרס אמריקאי

ברזיל פתחה מחדש את תיק ההונאה נגד חבר הקונגרס הרפובליקני הנבחר, הוא מואשם בשימוש בפנקס צ'קים גנוב ובשם בדוי בחנות בריו דה ז'ניירו ב-2008. לאחר שנעלם התיק נסגר, אך בברזיל יפתחו את התיק מחדש

ברזיל תחקור גניבה של חבר קונגרס אמריקאי
חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס צילום: באדיבות המצלם

בזמן שהנציג הרפובליקני הנבחר של ניו יורק, ג'ורג' סנטוס, מתכונן להשבעה בשבוע הבא, התביעה בברזיל הודיעה שהיא פותחת מחדש תיק הונאה פלילי נגדו. סנטוס, העומד בפני חקירות פדרליות ומדינתיות הקשורות לשקרים שלו בזמן קמפיין בחירות לקונגרס, מואשם בשימוש בפנקס צ'קים גנוב ובשימוש בשם בדוי בחנות בגדים מחוץ לריו דה ז'נרו ב-2008, כך דיווח הניו יורק טיימס.

עם זאת, המקרה התפוגג במשך יותר מעשור, מכיוון שהרשויות בברזיל לא ידעו היכן נמצא סנטוס. על פי הדיווחים, סנטוס אמר למשטרה ב-2010 כי הוא ואימו גנבו את פנקס הצ'קים מאדם שאימו עבדה עבורו פעם, ולאחר מכן השתמשו בו כדי לבצע רכישות בלתי חוקיות.

בזמן ששופט בברזיל אישר את האשמה נגד סנטוס ב-2011, הוא כבר נסע לארה"ב. ומכיוון שהרשויות בברזיל היו צריכות להודיע ​​לו באופן רשמי על האישומים לפני שהתיק יוכל להמשיך, התיק נעצר. התובעים הברזילאים יגישו כעת עתירה לבית המשפט בבקשה מסנטוס להגיב להאשמות, ולאחר מכן משרד המשפטים של ברזיל ישלח אותה למשרד המשפטים האמריקאי. אם יורשע, העונש המרבי הוא חמש שנות מאסר וכן קנס.

סנטוס אמר כי הדברים לא נכונים: "אני לא פושע כאן - לא כאן ולא בברזיל או בכל תחום שיפוט בעולם", אמר ל'ניו יורק פוסט' לאחר שהסיפור נחשף לראשונה. "בהחלט לא. זה לא קרה".

סנטוס הודה ששיקר לגבי חלקים מהביוגרפיה שלו, כמו הטענות שעבד עבור גולדמן זאקס וסיטיגרופ, וכן סיים את הלימודים בקולג'. "אני מצטער" אמר סנטוס.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ג'ורג' סנטוס שיקר לאורך כל קמפיין הבחירות לקונגרס בחודשים האחרונים. סנטוס שנתפס משקר - התנצל, ואמר כי הוא מצר על השקרים שלו. הוא הודה בפומבי שהוא לא סיים את לימודיו בקולג' או עבד בחברות מסוימות שהיו רשומות בביוגרפיה שלו, הוא גם שיקר כי הוא יהודי וסבו וסבתו ברחו מהגרמנים לפני השואה.

סנטוס ביקש להסביר את טענותיו בכך ש"הרבה אנשים מגזימים בקורות החיים שלהם", והוא המעיט בהשפעה של מעשיו. הוא התייחס בקצרה כיצד עושרו זינק בשנים האחרונות, מה שאפשר לו להלוות מאות אלפי דולרים לקמפיין שלו. סנטוס אמר שאחרי עבודות שונות, הוא פתח משרד משלו ו"זה פשוט עבד והתחלתי להרוויח הרבה כסף, והתחלתי לבנות עושר".

בראיון ל'ניו יורק פוסט' הוא הסביר את טענותיו על מורשת יהודית. "מעולם לא טענתי שאני יהודי, אני קתולי", אמר. "בגלל שנודע לי שלמשפחת אימי שלי יש רקע יהודי, אמרתי שאני 'יהודי-איש' JEW - ISH משחק מילים באנגלית. הקואליציה היהודית הרפובליקנית הביעה את אכזבתה מסנטוס ואמרה שהוא לא יתקבל יותר בברכה באף אחד מהאירועים שלה.

ארה''ב ברזיל קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד