ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
זעם על בן גביר

חבר פרלמנט ירדני: "הירדנים יהפכו ללוחמים מתאבדים למען פלסטין"

חבר הפרלמנט הירדני ינאל פריאחת הגיב בישיבת פרלמנט לעלייתו של ח"כ איתמר בן גביר להר הבית, ואמר כי "בני הקופים והחזירים צריכים לדעת שהתגובה של העם הירדני והעם הפלסטיני היא עכשיו אולי במילים, אבל המילים האלה מבטאות הר געש שמגיע כיוון שהתגובה תהיה ביריות". בהמשך דבריו קרא חבר הפרלמנט "להזיז צבאות למען שחרור פלסטין"

חבר פרלמנט ירדני: "הירדנים יהפכו ללוחמים מתאבדים למען פלסטין"
חבר הפרלמנט הירדני ינאל פריחאת צילום: צילום מסך

רבת עמון: חבר הפרלמנט הירדני ינאל פריחאת סיפק היום (רביעי) אמירות חמורות נגד ישראל במהלך ישיבת פרלמנט, וזאת על רקע עלייתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר להר הבית אמש.

"העם הירדני מאוחד סביב הסוגייה הפלסטינית למרות העוני והרעב והאבטלה הגואה בירדן - כשמדובר במסגד אל-אקצא, זה קו אדום אמיתי וכל הירדנים יהפכו ללוחמים מתאבדים למען פלסטין ולמען אל-אקצא", איים פריחאת והוסיף: "צריכה להיות תגובה אמיתית, אני לא מגזים וקורא להזיז צבאות ולגיוס כללי למען שחרור פלסטין - גם זה יקרה יום אחד, ואני מקווה שזה יקרה בקרוב".

עוד אמר פריחאת כי: "בני הקופים והחזירים צריכים לדעת שהתגובה של העם הירדני והעם הפלסטיני היא עכשיו אולי במילים, אבל המילים האלה מבטאות הר געש שמגיע כיוון שהתגובה תהיה ביריות". בהמשך הישיבה אף עשו חברי הפרלמנט משחק מילים עם שמו של בן גביר וכינו אותו "בן חקיר" (בן שפל).

כזכור, אתמול עוררה עלייתו של בן גביר להר הבית סערה גדולה וגררה גל של גינויים ברחבי העולם. גם סוריה גינתה בתוקף את מה שתיארה כ"הפלישה של המתנחלים ובכירים ביישות הכיבוש הישראלי לרחבת מסגד אל-אקצא". בהודעה מטעם משרד החוץ הסורי נכתב כי "הפעולות המתגרות הללו הן חלק מהמדיניות של הכיבוש בתוקפנותו כלפי המקומות הקדושים והניסיון לטשטש את זהותם הפלסטינית ולהשתלט עליהם".

איתמר בן גביר ירדן הר הבית סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד