כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רכבים חשמליים יציפו את ישראל? השרה דורשת להרחיב את היבוא

השרה להגנת הסביבה ח"כ עידית סילמן פנתה במכתב לגורמים הרלוונטיים בבקשה ליישם את ההתאמות במתווה המס כדי להאיץ את כניסתם של רכבים חשמליים לישראל | במכתבה דורשת השרה להרחיב את המגוון וסוגי הרכבים המיובאים

רכבים חשמליים יציפו את ישראל? השרה דורשת להרחיב את היבוא
רכבי טסלה צילום: unsplash

לנוכח הדיון שהתקיים אתמול (שלישי) בוועדת הכספים של הכנסת בנושא מתווה המס על רכבים חשמליים, פנתה היום בנושא השרה להגנת הסביבה ח"כ עידית סילמן לשר האוצר ח"כ בצלאל סמוטריץ', לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מירי רגב וליו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני.

השרה הדגישה את החשיבות ליישם את ההתאמות במתווה המס כדי להאיץ את כניסתם של רכבים חשמליים לישראל ולהפחית בתוך כך את זיהום האוויר מכלי רכב.

במכתבה, ציינה השרה סילמן כמה דגשים שיובילו לתועלת מיטבית לציבור הרחב:

הרחבת מגוון וסוג של הרכבים המיובאים – מגוון כלי הרכב החשמליים בעולם גדל במהירות, בדגש על רכבים קטנים וזולים יחסית המותאמים לקהל הרחב. ואולם מגוון כלי הרכב החשמליים המיובאים בישראל מצומצם יותר, וכתוצאה מכך מגביל את נגישות כלי הרכב לציבור הרחב. במכתבה ציינה השרה כי בכוונתה לפעול לקביעת יעדי פליטה על יבואני רכב באופן שיחייב אותם לייבא רכבים חשמליים מכל הסוגים המיובאים בצי הרכב שלהם, וכך להרחיב את המגוון הנגיש לציבור. 

הגברת השקיפות באשר למידת העברת הטבת המס מהיבואנים לצרכן – השרה הדגישה כי על רשות המיסים לייצר שקיפות אשר תאפשר לעקוב אחר ניצול הטבת המס, כך שהטבה זו תועבר במלואה לצרכן. עוד ציינה השרה כי יש לדרוש מרשות המיסים פרסום לציבור של השפעת הטבת המס על המחיר הסופי לצרכן כדי להוביל להגברת התועלת לצרכן.

האצת פריסת עמדות טעינת רכבים חשמליים – קצב פריסת עמדות טעינה עד כה איטי יחסית, ואינו מספק מענה מתאים להאצת קצב כניסת הרכבים החשמליים. על פי הערכות מקצועיות, יש צורך בכ-13,000 עמדות טעינה ציבוריות עד 2025 כדי לאפשר את החדירה הרצויה של תחבורה חשמלית, לעומת 1,070 עמדות ציבוריות בלבד כיום. 

בפנייתה הדגישה השרה כי על הממשלה לפעול ליישום מהיר של פריסת עמדות טעינה מתקציבים אשר הוקצו בהחלטת הממשלה מספר 542 – קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן ולהוסיף תקציב להאצה ולהרחבה של פריסת עמדות הטעינה. עוד ציינה השרה את החשיבות הקריטית של פיתוח והתאמה של רשת החשמל כדי שתוכל לתמוך בהתקנת עמדות טעינה. בלא שדרוג הרשת היא עלולה להפוך לחסם להפעלת עמדות טעינה עקב מחסור ביכולת העברת חשמל.

 

 

רכבים חשמליים חשמל המשרד להגנת הסביבה עמדות טעינה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד