ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הנושא הבוער במוקד השיחה

שר החוץ אלי כהן שוחח עם מקבילו הטורקי

שר החוץ של טורקיה שוחח עם שר החוץ אלי כהן ובירך אותו על כניסתו לתפקיד. שר החוץ כהן: "יישמר חופש הפולחן בירושלים לבני כל הדתות"

שר החוץ אלי כהן שוחח עם מקבילו הטורקי
השר אלי כהן צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ׳בושולו, התקשר הערב (רביעי) לשר החוץ אלי כהן לברכו על כניסתו לתפקיד. במהלך השיחה, ציינו השרים לחיוב את החזרת שגרירי המדינות ואת ביקורי הבכירים בשנה האחרונה.

בנוסף, שרי החוץ הדגישו במהלך השיחה את חשיבות המשך תהליך פיתוח היחסים בין שתי המדינות, בדגש על היחסים הכלכליים, והצורך לשמר דיאלוג פתוח.

שר החוץ כהן הבהיר במענה להבעת הדאגה של מקבילו מטורקיה מעליה להר הבית של השר בן גביר, כי "ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס קוו בהר הבית ועליית בן גביר אינה מהווה שינוי מדיניות". כהן הבטיח לשר הטורקי כי "יישמר חופש הפולחן בירושלים לבני כל הדתות".

כזכור, אמש לאחר עלייתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר להר הבית גינתה טורקיה את הצעד ומסרה, "אנו מודאגים ומגנים את הפעולה הפרובוקטיבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסגד אל אקצא, בחסות משטרת ישראל. אנו קוראים לישראל לפעול באחריות למניעת פרובוקציות כאלו שיפגעו במעמדם ובקדושם של האתרים הדתיים בירושלים ויגרמו להסלמה באיזור".

אלי כהן טורקיה הר הבית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד