ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"כנופיה של עבריינים"

רפורמות לוין: בקואליציה מברכים, באופוזיציה תוקפים

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב על הרפורמה של לוין: "שר המשפטים, כולנו מגוייסים אחריך להוביל את המהלך ההיסטורי". ראש האופוזיציה לפיד: "מה שיריב לוין הציג, זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום"

רפורמות לוין: בקואליציה מברכים, באופוזיציה תוקפים
בנימין נתניהו ויריב לוין צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

המערכת הפוליטית סוערת לאחר שסגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הציג הערב (רביעי) את הרפורמה האדירה שהוא מתכנן במערכת המשפט. כצפוי, חברי הקואליציה גיבו את הרפורמה של לוין ובאופוזיציה תקפו בחריפות.

שר האוצר וראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ בירך את לוין ואמר: "אנחנו עושים הערב restart למערכת המשפט. תכנית השר יריב לוין לתיקון מערכת המשפט עולה בקנה אחד עם תכנית "חוק וצדק" שהשקנו ערב הבחירות. קיבלנו מנדט מלא לחזק את האמון הציבורי במערכת המשפט ולחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שר המשפטים, כולנו מגוייסים אחריך להוביל את המהלך ההיסטורי והחשוב הזה".

יו"ר ועדת חוקה, חה"כ שמחה רוטמן אמר: "הנחיתי את צוות ועדת חוקה להיות מגויסים לקידום הרפורמות לתיקון במערכת המשפט בחודשים הקרובים. בשם ה' נעשה ונצליח!".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה הגיב ובירך גם הוא: "במהלך השנים חוקקה הכנסת חוקים שנועדו לעגן את זהותה היהודית של המדינה ואלו נפסלו או קיבלו פרשנות שהביאה לפגיעה בציבור שומרי התורה ע"י בג"ץ. יהדות התורה תתמוך בכל מהלך שיחזק את המשילות ואת מעמדו של בית הנבחרים. אלו לא כיפופי ידיים, אלא ביצורה של מערכת האיזונים והבלמים הנדרשת בין הרשויות".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב: "אני מברך את שר המשפטים ח"כ יריב לוין על התוכנית שהציג הערב. דרשנו זאת בהסכם הקואליציוני ודרשנו זאת כל השנים, לצערינו לא היה לכך רוב".

לדברי גפני: "בשנים האחרונות בית המשפט פסק נגד ציבורים רבים בכלל, ונגד הציבור החרדי בפרט, והצליח לקומם עליו את רוב חברי הכנסת.
אני שמח שהיום יש רוב שסבור כמונו, לשינוי מערכת המשפט בישראל שעקרונותיה תואמים את דרישתנו, אך במהלך החקיקה נידרש לשינויים והשלמות בתכנית".

חה"כ דודי אמסלם שביקש במהלך המו"מ הקואליציוני להתמנות בעצמו לשר המשפטים ולהוביל את הרפורמות במערכת המשפט אך סורב, בירך את לוין ואמר: "אני מברך על הצעדים הנכונים והנחוצים שהציג הערב שר המשפטים יריב לוין - תיקון מערכת המשפט בישראל זה המהלך העיקרי שמדינת ישראל זקוקה לו! מדובר במהפכה מתבקשת שרק תחזק את המערכת, תעשה סדר ותחזיר את האיזון בין הרשויות השונות. אני מבין שלפיד כבר מקשקש על כך שיחזור ויבטל הכל. לא תחזור".

מנגד, באופוזיציה תקפו את הרפורמה בחריפות. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף: "כמו כנופיה של עבריינים, יום לפני הדיון בבג"ץ על חוק דרעי, הממשלה שמה על השולחן אקדח טעון. מה שיריב לוין הציג היום זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום. הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל".

לפיד הבטיח: "אני מודיע כאן ועכשיו: ביום שנחזור לשלטון, כל השינויים האלה יבוטלו. תבוטל רפורמת ההפקרות, תבוטל פסקת הסחטנות, שופטים לא ייבחרו בידי פוליטיקאים מושחתים שרוצים שיסגרו להם תיקים. אנחנו נלחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להלחם, נחזור, נבטל הכל".

גם יו"ר תקווה חדשה חה"כ גדעון סער תקף את "רפורמת לוין": "השר לוין איזכר הערב בפתח דבריו את מנחם בגין, מנהיגו המיתולוגי והראשון של הליכוד. אך דבריו היו לא פחות מהוצאה להורג של משנתו הדמוקרטית והמשטרית של מנחם בגין. אין ספק שמנחם בגין היה דוחה כל אחד מסעיפי התוכנית לשינוי המשטר בישראל. על תלמידיו האמיתיים מוטלת החובה להאבק בה. וכך אעשה".

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ תקף ב'חדשות 13' את נתניהו על הרפורמה: "אתה תיזכר כמי שנתן למערכת הזאת להתדרדר למקום לא מאוזן ומסוכן לדמוקרטיה בישראל". הוא הוסיף כי הרפורמה של השר לוין היא "פירוק של מערכת הייעוץ המשפטית".

יריב לוין מערכת המשפט בצלאל סמוטריץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד