כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
6 הצבעות ביומיים

בית הנבחרים האמריקני לא מצליח לבחור יו"ר

בית הנבחרים האמריקני לא מצליח לבחור יו"ר חדש לאחר שש הצבעות במשך יומיים. הבית התחתון חייב לבחור מנהיג חדש לאחר שהרפובליקנים ניצחו בבחירות אמצע הקדנציה בנובמבר האחרון, והבטיחו רוב של 222-212

בית הנבחרים האמריקני לא מצליח לבחור יו"ר
קווין מקארתי צילום: צילום מסך

גם ביום השני של ההצבעה ליו"ר, מספר חברי קונגרס רפובליקנים סירבו לתמוך ברפובליקני קווין מקארתי כמחליפה של ננסי פלוסי הדמוקרטית. למרות הקריאה לאחדות מצד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כ-20 רפובליקנים מימין הקשה של המפלגה סירבו לתמוך במקארתי מסיבות אידיאולוגיות.

למרות היותו הרפובליקני הבכיר בבית הנבחרים מאז 2019, הוא השיג רק 201 קולות מתוך 218 הדרושים, 20 רפובליקנים הצביעו עבור ביירון דונלד, שנבחר לראשונה לקונגרס ב-2020. קאט קאמק חברת קונגרס אמרה לתקשורת, כשהיא ניסתה להביא לניצחון של מקארתי בהצבעה השישית. "לכל האמריקאים שצופים כרגע, אנחנו שומעים אתכם. ונעבור את זה - לא משנה כמה מבולגן" אמרה.

הפעם האחרונה שהבית התחתון לא הצליח לבחור יו"ר בהצבעה הראשונה הייתה לפני מאה שנה, ב-1923. הנשיא ביידן אמר ש"שאר העולם מסתכל" על אירועים בגבעת הקפיטול. "אני פשוט חושב שזה ממש מביך שזה לוקח כל כך הרבה זמן", הוסיף.

יש תחזיות שהפלןנטר יכול להימשך שבועות, בינתיים הקונגרס מושבת. "שווה לקחת כמה ימים או כמה שבועות כדי להשיג את היו"ר הכי טוב שאפשר", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני בוב גוד. היום יימשכו הניסיונות להביא לנצחון של מקארתי.

 

בית הנבחרים רפובליקנים קונגרס דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד