י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אין היתר בתורה"

רבני לייקווד חתמו על איסור שימוש באפליקציה "יהודית"

רבני לייקווד פרסמו מכתב נגד אפליקציה שמתיימרת להציג עצמה כ"חרדית". ראשי ישיבות ומחנכים מתנגדים לפלטפורמת הסטרימינג החדשה. ראשי החינוך, המייצגים מגוון של ישיבות ומוסדות חינוך, אסרו להשתמש בפלטפורמה שלמעשה נותנת גישה חופשית לתכנים שונים ללא פיקוח

רבני לייקווד חתמו על איסור שימוש באפליקציה "יהודית"
24 six צילום: פלטפורמת 24 six

רבני לייקווד פרסמו מכתב שנחתם על ידי רבנים וראשי הישיבות ומחנכים בלייקווד, הרבנים מתנגדים לפלטפורמת וידאו חדשה. החברה מיתגה את עצמה כאופציה עבור משפחות חרדיות שמחפשות תוכן כשר.

ראשי החינוך, המייצגים מגוון של ישיבות ומוסדות חינוך, אסרו להשתמש בפלטפורמת הסטרימינג "24Six" ובמכשירי השמעת מדיה, ואומרים כי ללא הנחיית רבנים "אנחנו פותחים גישה אנרכיסטית" כלפי מה שמקובל. על המכתב חתמו גם ראשי ישיבות מבית מדרש גבוה.

הפלטפורמה 24Six מאפשרת למאזינים לשמוע רק מוזיקה ותכנים שאושרו מראש מזמרים ובדרנים יהודים. כך נכתב באתר שלה כתוב: "שימו את הערכים שלכם. וגם המוזיקה שלכם. 24Six היא פלטפורמת הבדוקה היחידה עבור משפחות יהודיות ברחבי העולם - עם תכונות שנותנות לך שליטה".

במכתב, הרבנים מצביעים על כמה חששות, ביניהם "חשיפה למוזיקה וסרטונים עם תוכן שלעתים קרובות נוגד את הערכים והרוח שאיתם אנו מגדלים את ילדינו". הרבנים הדגישו כי "הפלטפורמה "מזיקה לצמיחה רוחנית ורגשית בריאה, שכן מטבעה זהו מכשיר המקדם הסחות דעת מתמדות ומנת יתר של בידור". כך דיווח האתר Lakewood Alerts.

מכתב רבני לייקווד

המכתב המנוסח בחריפות אומר שמכשיר שניתן ממנו להוריד מהאינטרנט "לעולם לא ייחשב בטוח בידי ילד, וללא הנחיית דעת תורה אנו פותחים גישה אנרכיסטית כלפי מה שלא מקובל בכרם בית ישראל". במכתב מצוין כי "אין היתר בתורה שהפלטפורמה כשרה לחלוטין".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' רבני הקהילות החסידיות כבר פרסמו קול קורא שאוסר להשתמש בפלטפורמה.

הפלטפורמה קיימת למשפחות חרדיות, בפרסום של החברה נאמר: "פלטפורמת הבידור הראשונה לפי דרישה של משפחה היהודית, בהתאמה אישית על ידך, הבידור שאתה רוצה, השליטה שאתה צריך. משפחות יהודיות זקוקות לחוויית בילוי בטוחה, כשרה ונטולת בעיות. מקום שבו הם יכולים לגשת למוזיקה היהודית, סרטונים פודקאסטים פופולריים ביותר, שנבדקו כך שיתאימו לצריכה שלכם".

במודעה שפרסמו הרבנים החסידיים נאמר: "שימוש בפלטפורמה 24six מביא חורבן והרס לדור העתיד שלנו, ילד או בחור שקונה כזה דבר, זה כמו דקירה בדור העתיד שלנו".

לייקווד בית מדרש גבוה אפליקציה מכתב הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד