י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכניסו חשוד לרכב ונסעו בלעדיה

תחקיר ראשוני: כך "נשכחה" הלוחמת בלב הכפר הפלסטיני

תחקיר ראשוני על תקרית השארתה של החיילת בלב כפר פלסטיני מעלה כי חלק מהלוחמים היו בלבוש אזרחי וכי ההתארגנות למשימה היתה לקויה • מפקד מג"ב השעה מפעילות מבצעית את מפקד הכוח והלוחמים המעורבים עד לסיום התחקיר הראשוני

תחקיר ראשוני: כך "נשכחה" הלוחמת בלב הכפר הפלסטיני
חיילת. אילוסטרציה צילום: יניב נדב, פלאש 90

הלוחמת ש"נשכחה" בלב הכפר הפלסטיני: מתחקיר ראשוני של האירוע שהתרחש ביום שלישי בו לוחמת מג"ב "נשכחה" בכפר הפלסטיני א-ראם הסמוך לרמאללה, עולה כי הלוחמת העלתה חשוד ביידוי אבנים לרכב, סגרה את הדלת והרכב נסע בלעדיה.

במהלך משימת אבטחת רכבים בדרך לבסיס מג"ב סמוך לא-ראם נזרקו אבנים לעבר אחד מרכבי הכוח. בפלוגה החליטו לעצור את מיידי האבנים, למקום הגיע רכב עם קצין מהפלוגה ושלושה חשודים נעצרו. שני חשודים נכנסו לרכב אחד, וחשוד נוסף הועלה לרכב שני. הלוחמת העלתה את החשוד לרכב, סגרה את הדלת והרכב נסע כ-60 מטרים בלעדיה בשל חוסר תיאום.

עוד בנושא:

לוחמת מג"ב "נשכחה" בלב הכפר הפלסטיני

מפקד ולוחמים ש"שכחו" חיילת בלב אוכלוסייה פלסטינית - הושעו

עוד עלה מהתחקיר הראשוני שפורסם ב'כאן 11', הלוחמת ניסתה, ללא הצלחה, לעלות בקשר מול הרכב שנסע, ובהמשך התקשרה למפקד שהיה ברכב ואמרה לו לבוא לקחת אותה. בגלל שהלוחמים יצאו מהבסיס בזריזות, חלק מהם היו בלבוש אזרחי.

ממסקנות התחקיר עולה כי מצד אחד היתה חתירה למגע של הלוחמים, ומצד שני ההתארגנות לפעילות היתה לקויה. מוקדם יותר מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, השעה מפעילות מבצעית את מפקד הכוח והלוחמים המעורבים עד לסיום התחקיר הראשוני, והנחה על עוצר אימונים ופעילות מבצעית ביחידות משמר הגבול.

כפר פלסטיני חיילת תחקיר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד