ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אחרי שפיצתה את הנפגע: המדינה תובעת ממחבל 750,000 ש"ח

הפרקליטות הגישה תביעה כספית לבית המשפט נגד מחבל מירושלים, שדקר אזרח ממניע לאומני ולאחר שהנפגע פוצה בגין פציעתו ונזקיו על ידי המדינה

אחרי שפיצתה את הנפגע: המדינה תובעת ממחבל 750,000 ש"ח
פטיש בית דין צילום: freepik

פרקליטות מחוז מרכז הגישה תביעת שיפוי לבית המשפט השלום ברמלה כנגד טארק דוויק (29) מירושלים, שדקר אזרח ממניע לאומני ולאחר שהנפגע פוצה בגין פציעתו ונזקיו על ידי המדינה.

מכתב התביעה שהגישוּ עוה"ד ברוך בריזל ואלון לוי ליטן בשיתוף עו"ד סימה אזולאי מהיחידה לאכיפה אזרחית, עולה כי דוויק תכנן וביצע אירוע דקירה באזור השרון, במהלכו ניסה לגרום למותו של אדם לאחר שדקר אותו מספר פעמים באמצעות סכין, תוך שהוא קורא "אללה אכבר".

מעשיו של דוויק בוצעו בשנת 2015 בתקופה בה התרחש גל פעולות אלימות שהתאפיין בריבוי פיגועי טרור. כנגד דוויק הוגש כתב אישום, הוא הורשע בעבירה של ניסיון רצח וניתן גזר דין בעניינו של 17 שנות מאסר בפועל, שהופחתו בערעור ל16 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי כספי של הנפגע, שהוכר כנפגע פעולת איבה.

התביעה הוגשה בגין תשלומי המדינה לנפגע בעקבות הנזק שנגרם לו, ובה דרישה לחייב את דוויק לשלם סך של 747,290 ש"ח למדינה בגין תשלומים ששילמה, משלמת, ותשלם בעתיד לנפגע, לפי חוק נפגעי פעולות איבה. המדינה משלמת לנפגע תשלומים להם הוא זכאי לפי חוק נפגעי פעולות איבה ועל כן, זכאית המדינה לפיצוי בעילות שיפוי והשבה עבור כל תשלום ששילמה ושהיא עתידה לשלם לנפגע. 

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי התביעה האזרחית הנה בבחינת כלי שלוב עם האישום הפלילי ומוגשת לשם מיצוי הדין בכל המישורים ועל רקע חומרת הפשע המדובר.

תביעה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד