כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"החלטה שערורייתית"

החתן עצור ערב חתונתו, חברי הכנסת פנו לשר

תשעה חברי כנסת מסיעות הקואליציה שיגרו מכתב לשר הביטחון גלנט, בו דרשו את ביטולו של הצו המנהלי שהוצא כנגד אריאל דהרי תושב השומרון, ימים ספורים לפני חתונתו. הצו אוסר על דהרי לצאת מתחומי הישוב בו מתגוררים הוריו

החתן עצור ערב חתונתו, חברי הכנסת פנו לשר
העצור המנהלי אריאל דהרי צילום: באדיבות המשפחה

תשעה חברי כנסת מסיעות הקואליציה שיגרו הערב (חמישי) מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, בו דרשו ממנו להורות על ביטולו של צו הגבלה מנהלי שהוציא אלוף פיקוד העורף כנגד אריאל דהרי, תושב השומרון ופעיל התיישבות, ימים ספורים לפני חתונתו.

הצו עליו חתום אלוף פיקוד העורף אורי גורדין, אוסר על דהרי לצאת מגבולות הישוב נוף איילון בו מתגוררים הוריו וכן ליצור קשר עם עשרות מחבריו. בעקבות הצו, מנוע דהרי מלקיים את סידורי החתונה וכן להיכנס לדירת המגורים ששכר בישוב יד בנימין לאחר חתונתו בעוד מספר ימים.

על המכתב חתומים חברי הכנסת מעוצמה יהודית, לימור סון הר-מלך, תא"ל (מיל') צביקה פוגל, אלמוג כהן ויצחק קרוייזר, חברי הכנסת ניסים ואטורי וטלי גוטליב מהליכוד, חברי הכנסת משה סלומון ואוהד טל מהציונות הדתית וח"כ אברהם בצלאל מש"ס.

מכתב חברי הכנסת

במכתבם כתבו הח"כים כי, "אלוף הפיקוד קיבל החלטה שערורייתית, בלי משפט וראיות, להוציא צו כנגד דהרי, מבלי להתחשב בנסיבות, ומבלי שקיימת נגדו ראייה פלילית כלשהי".

לדבריהם, "צו זה חמור קודם כל מפני שהוא מגיע כחלק מרדיפה פוליטית שמתבצעת כנגד נוער הגבעות וציבור המתיישבים - רדיפה שבמסגרתה מוצאים מדי שנה עשרות צווי הגבלה מנהליים כנגד פעילים בהתיישבות, מבלי שקיימת נגדם בדל ראיה בדבר עבירה מסוימת שביצעו, וכל זאת בכדי לעצור את פעילותם האידאולוגית".

"צו זה חמור שבעתיים משום שהוא ניתן בתקופה רגישה כזו, מבלי להתחשב בצרכיו הבסיסיים בנקודת הזמן המשמעותית בה נמצא הנדון בחייו", הדגישו.

הח"כים הוסיפו בפנייתם: "אנו פונים אליך בזאת: הפעל את סמכותך בעניין והורה לאלוף הפיקוד על ביטולו של הצו. אין מקום להוצאת צווים דרקוניים שכאלה כנגד פעילים בהתיישבות. אנו דורשים לבטל צווי מעצר מנהליים כנגד פעילים בהתיישבות, ובמידה ופעיל ביצע עבירה כזו או אחרת, מוזמנת המשטרה להביאו לידי מעצר, ולפתוח נגדו הליך פלילי רגיל-כמו בכל מעצר שמתבצע באופן שגרתי".

"לכל הפחות, אנו מבקשים לאפשר לדהרי ובת זוגו להעביר את כתובת מעצר היישוב שהוטל עליו ליישוב יד בנימין, בו לומד דהרי, ובו חתמו על חוזה מגורים. כמו כן, נבקש לאפשר לו לצאת לכל סידורי החתונה הנדרשים", חתמו הח"כים את מכתבם.

יואב גלנט עצור מנהלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד