י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הכסף חשוב יותר: הרשויות בדובאי ביטלו את מס האלכוהול

הרשויות בדובאי ביטלו את מס האלכוהול, בשיעור 30%, שגבו מחברות המשקאות עד סוף 2023 | מדובר במהלך נוסף בסדרה של שינויי מדיניות ליברליים שנועדו להגדיל את מספר התיירים, ולעודד עסקים ותושבים  

הכסף חשוב יותר: הרשויות בדובאי ביטלו את מס האלכוהול
אילוסטרציה צילום: unsplash

פונות לתיירים: הרשויות בדובאי ביטלו את מס האלכוהול, בשיעור 30%, שגבו מחברות המשקאות עד סוף 2023.

ע"פ הדיווח ב'כלכליסט' מדובר במהלך נוסף בסדרה של שינויי מדיניות ליברליים שנועדו להגדיל את מספר התיירים, ולעודד עסקים ותושבים.

עוד הוחלט כי הרישיונות לרכישת אלכוהול בחנויות יהיו כעת בחינם. קודם לכן נדרשו תושבי דובאי לחדש את רישיון האלכוהול שלהם מדי שנה בעלות של 270 דירהם (73.5 דולר). בקניית אלכוהול בברים לעומת זאת, לא נדרש רישיון. חלק מתושבי דובאי לא היו מרוצים מההודעה המפתיעה, לאחר שרק לאחרונה שילמו את האגרה עבור הרישיון השנתי שלהם, אך רוב התושבים חגגו וקיבלו בשמחה את החדשות.

מי שהגיבה לבשורה היא רשת האלכוהול Maritime and Mercantile International (MMI) בדובאי אשר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה – "עכשיו אפשר לחסוך 30% מס על המשקאות האלכוהוליים – וזה משתקף בתמחור שלנו!".

השמחה מובנת מאליו במדינה בה מחירי האלכוהול ידועים לשמצה: 15 דולר לחצי ליטר בירה, ו-20 דולר או יותר לכוס יין.

קארים ג'טה, מנהל השקעות בחברת ניהול הנכסים בדובאי Longdean Capital אמר ל-CNBC: "דובאי התאוששה באופן יוצא דופן מאז מגפת הקורונה, והיוזמות להפסיק את מיסי האלכוהול, לשנות את ימי העבודה בשבוע ולהרחיב את האשרות לטווח ארוך יגבירו את התיירות ויביאו זרים נוספים להרגיש בדובאי כמו בבית".

יש לציין כי ההודעה מגיעה במקביל לניסיונות של סעודיה להחליף את איחוד האמירויות כבירת התיירות והמסחר של האזור. בסעודיה עדיין נאסר על מכירת משקאות אלכוהוליים, והחוקים הנוקשים והחברה השמרנית מהווים מחסום עבור תושבים זרים פוטנציאליים, לעומת זאת באיחוד האמירויות, ובפרט בדובאי, חיה אוכלוסיית זרים מגוונת ואורח החיים דומה לזה שבעולם המערבי.

 

דובאי איסלאם אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד