כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חיזבאללה וחמאס בירכו

העולם הערבי באופוריה בעקבות שחרור המחבל כרים יונס

אתמול שוחרר אחרי 40 שנות מאסר המחבל כרים יונס, שרצח את אברהם ברומברג ב-1980. לאחר שחרורו בירכו את יונס מנהיגי החמאס, החיזבאללה והרשות הפלסטינית בברכות חמות ולבביות. "שחרורו של יונס מהווה צדק אנושי והתנגדות לעושק ולעוולה", מסר מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. יונס התקבל בכפרו בהתלהבות רבה, ובין היתר קידמו את פניו אנשי מפלגת בל"ד

העולם הערבי באופוריה בעקבות שחרור המחבל כרים יונס
פעילי חמאס ברצועת עזה צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90

המחבל כרים יונס, שרצח את החייל אברהם ברומברג הי"ד ב-1980, שוחרר אתמול (חמישי) לאחר שסיים לרצות תקופת מאסר של 40 שנה. כזכור, משרד הפנים פנה ביום שלישי ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בבקשה שתפעל לממש את הסמכות של שר הפנים לבטל את אזרחותו הישראלית של המחבל.

לפנות בוקר שיחרר שב״ס את יונס והביא אותו לרעננה שם הורד מהרכב של שב"ס מבלי שבני משפחתו עודכנו על כך. בהנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השב"ס לא אישר חגיגות מחוץ לכלא בעת שחרורו של יונס. בנוסף, השר בן גביר העביר הנחייה למשטרה שלא לאפשר חגיגות בכפר עארה בו מתגוררת משפחתו, שם כבר החלו אמש בהכנות לקבלת פניו של המחבל. בטרם העביר את ההנחיה, הציג השר חוות דעת משפטית לפיה חגיגות כאלה הן תמיכה בטרור.

לאחר יציאתו מהכלא אמר יונס: "מרגיש טוב, לפני הכל אני מודה לעם שלנו שנלחם יותר מ-100 שנים ומחזיק מעמד למרות כל הניסיונות של ייהוד, גרוש ודיכוי, השחרור שלי מהכלא קצת הביך אותי ואני מתרגש".

בניגוד לרצונו של בן גביר, בכפרו של יונס קידמו עשרות רבות את פניו בקריאות שמחה ובבלונים שהופרחו לשמיים. בין מקבלי פניו היו אף נציגי מפלגת בל"ד שהתמודדה לכנסת בבחירות האחרונות, וביניהם ח"כ לשעבר באסל רטאס ומזכ"ל המפלגה יוסף טאטור.

שחרורו של יונס, שידוע כותיק האסירים הביטחוניים שנכלאו בכלא הישראלי, עורר שמחה רבה בעולם הערבי. יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ברך את יונס על שחרורו ואמר בהודעה שפרסם שסוגיית האסירים הפלסטינים היא סוגייה של העם הפלסטיני כולו ונמצאת בראש סדר העדיפויות של ההנהגה הפלסטינית שמשקיעה את מירב המאמצים לשחרר אותם מבתי הכלא בישראל.

איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס התקשר ליונס וברך אותו על "שחרורו מבתי הכלא של הכיבוש". בהודעה מטעם חמאס נמסר כי הנייה אמר ליונס שמדובר ב"סיפור הרואי וניצחון הרצון הלאומי הפלסטיני על שנות המאסר וההתעקשות על החירות, השיבה, העצמאות וירושלים".

הנייה אף אמר כי שחרורו של יונס מהווה "צדק אנושי והתנגדות לעושק ולעוולה וסבלנות אסטרטגית עד לגירוש הכובשים", והדגיש כי חמאס לא ינטוש את האסירים הפלסטינים לעולם "עד שישיגו את החירות". מנגד, יונס הודה להנייה, הביע את ההערכתו על השיחה והוסיף כי מדובר ב"ניצחון גדול על הסוהרים, האסירים הפלסטינים מאוחדים בבתי הכלא וצריך לקיים את כל המאמצים כדי לשחרר אותם".

בהודעה שנמסרה מטעם החיזבאללה נאמר כי יונס "השיג את החירות היקרה אחרי 40 שנה של הקרבה ועמידה איתנה וסבל, כל העם הפלסטיני והמתקוממים הגיבורים שמחים בכך, אנו מאחלים חירות וניצחון לכל האסירים והעצורים שמסוגרים בבתי הכלא של הכיבוש". חיזבאללה אף הפנה את תשומת לב העולם לסוגיית האסירים ולתנאי מאסרם הקשים "יש לחשוף את היחס הברברי שהם זוכים לו מהכיבוש הישראלי ולפעול ככל הניתן על מנת לשחררם", נכתב בהודעתם.

חיזבאללה חמאס איסמעיל הנייה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד