כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הובאו להארכת מעצר

שני חשודים נעצרו בגין השחתת מצבות בירושלים

המשטרה עצרה שני חשודים בהשחתת מספר רב של מצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי הסמוך להר ציון בירושלים. מפקד מחוז ירושלים בפגישה שקיים אתמול עם הפטריארך היווני: "כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה ופוגעת במרקם החיים הייחודי והעדין שמתקיים בעיר לבני כל הדתות והעדות. נמשיך להיות מחויבים לשמירה על הביטחון והסדר"

שני חשודים נעצרו בגין השחתת מצבות בירושלים
המצבות השבורות צילום: דוברות המשטרה

באמצע השבוע התקבלה תלונה מקוונת במרחב דוד של מחוז ירושלים, אודות נזק משמעותי שנגרם למצבות וקברים רבים בבית הקברות הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים. בעקבות המקרה פתחה המשטרה בחקירה, וחוקרי המשטרה יחד עם שוטרי הזיהוי הפלילי שהגיעו למקום, הבחינו בהרס הרב ופעלו לאיסוף ממצאים וראיות.

מהחקירה במשטרה עולה כי מדובר במעשה ונדליזם מכוון והשחתת קברים רבים, שהתרחשו ביום ראשון השבוע (מספר ימים לפני שהוגשה תלונה).

לאחר פעולות חקירה מגוונות, חוקרי מרחב דוד במחוז ירושלים התחקו אחר זהות המעורבים במעשה. אמש עצרו השוטרים לחקירה את שני החשודים (18,14, תושבי מרכז הארץ) בחשד שהשחיתו מספר רב של מצבות וגרמו לנזקים בבית הקברות.

היום החשודים יובאו לבימ"ש לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בירושלים, והחקירה נמשכת במטרה למצות עמם את הדין.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן נפגש אתמול בבוקר בפטריארכיה היוונית בעיר העתיקה בירושלים, עם הפטריארך היווני ת׳יאופולוס השלישי. בפגישה שהתקיימה עם מזכיר הפטריארך היווני ארכבישוף אריסטארקוס, מפקד מרחב דוד נצ"מ אבי כהן וקציני המרחב, הביע ממ"ז ירושלים את מחויבות משטרת ישראל לאתר ולעצור את החשודים במעשה ולפעול למצות עמם את הדין.

בנוסף מפקד מחוז ירושלים הציע סיוע בתיקון הנזקים במקום והוסיף: "כמשטרה של כל התושבים והמבקרים בירושלים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, אנחנו פועלים נגד אלימות ומעשי ונדליזם, ובפרט באלו הפוגעים ברגשות דת. כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה ופוגעת במרקם החיים הייחודי והעדין שמתקיים בעיר לבני כל הדתות והעדות. נמשיך להיות מחויבים לשמירה על הביטחון והסדר, למאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם, ולפעול בשיתוף פעולה איתכם במשך כל השנה".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן מתייחס למקרה ולפעילות מרחב דוד, מתוך הערכת מצב שקיים הבוקר בעיר העתיקה בירושלים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' שני החשודים שנראו בתיעוד ממצלמות האבטחה ניפצו יותר מ-30 מצבות בבית הקברות הפרוטסטנטי, שנבנה ב-1848. חילול המצבות הביא את הקונסוליה הבריטית בירושלים לגנות את התנהגות השניים: "בריטניה נחרדת מההתקפה על בית הקברות הפרוטסטנטי בירושלים בהר ציון. זהו מקרה אחרון בשורה של התקפות נגד נוצרים ורכושם בעיר העתיקה ובסביבתה, מבצעי הוונדליזם על רקע דתי צריכים להיות אחראים לכך".

הרב הראשי של בריטניה הוציא גינוי חריף. "הוונדליזם המביש הזה הוא חילול מביש, אני מקווה שהמבצעים יימצאו ויועמדו לדין על פי החוק", אמר הרב מירוויס.

שטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל, גינה את המעשה ואמר: "זאת התנהגות פלילית בזויה, אני מקווה שהמשטרה תחקור, תמצא את הבחורים האלה ותביא אותם לדין".

בבית הקברות נמצאים קבריהם של 77 אנשי צבא בריטים, וכן הבישוף לשעבר של ירושלים, סמואל גובאט. בבית הקברות נקברו גם חללי מלחמת העולם הראשונה ונוצרים אחרים. המצבות בבית הקברות נכתבו במספר שפות ביניהם אנגלית, גרמנית, וערבית.

 

חילול מצבות בריטניה גרמניה משטרת ירושלים הר ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד