י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפיגוע בחומש

שנה לרצח יהודה דימנטמן הי"ד: "לימד מה זה תשובה"

בני משפחת דימנטמן יחד עם בני משפחה וחברים קיימו אזכרה לבנם יהודה הי"ד במלאות שנה לפיגוע הקשה בדרך לחומש. מחר יעלו בני המשפחה וחברים לקבר. אביו הרב מרדכי דימנטמן "יהודה כתב בצוואה לפני 7 שנים - לפני מותי רוצה ללמוד תורה בחומש"

שנה לרצח יהודה דימנטמן הי"ד: "לימד מה זה תשובה"

במלאות שנה להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד, בפיגוע ירי בדרך לחומש, קיימו אמש (חמישי) בני משפחתו אזכרה לזכרו. באזכרה השתתפו ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא, רב הישוב יצהר, הרב דוד דודקביץ', הרב יעקב שרעבי דיין בבית הדין בחיפה, בני משפחה, חברים וחבריו תלמידי ישיבת חומש.

ראש הישיבה בחומש ספד במהלך האזכרה בדמעות לתלמידו יהודה "עוברים עכשיו שנה בדיוק, להסתלקותו של יהודה. לפני שנה, יום חמישי ליל י"ג בשבט, ממש בשעה הזאת. בשיעור האחרון, שיעור שאני נותן בישיבה, אנחנו עוסקים בסוגיה, 'ואתם חשבתם לרעה, והאלוקים חשבה לטובה'. הקב"ה מזמן לנו, ממש לשחזר את האירוע. ליל חמישי, ליל י"ג בטבת בשעה הזאת. כשרוצים לבצע איזה שהו תחקיר, כשרוצים לשחזר אירוע, חוזרים לאותה נקודת זמן, לאותו מקום, לנסות להבין וללמוד את הדברים, לחקור אותם, להבין מה היה שם", אמר הרב אלישמע.

בהמשך דבריו מספר הרב אלישמע על כך שבישיבה חילקו את הש"ס על מנת לסיימו, כפי שיהודה אהב לעשות סיומים על מסכתות ולימודים שונים. לדברי הרב "כשלמדתי את הדפים האלה, עמדה לנגד עיני דמותו של יהודה. יהודה עם כל ההתחבטויות שהיו לו שאנחנו רואים במכתבים שלו. יהודה שמתכתב עם אבא על ההתלבטויות הפחות טובות, שהקב"ה חשבה לטובה. יהודה עם הקשיים של כישלונות ונפילות, אבל כשמסתכלים לאחור, אתה רואה שכולך מושפע אור". 

"יהודה לימד אותנו מה זה תשובה. אבל עוד הרבה מזה, יהודה שבזמן שעלה בסערה השמיימה, היה נדמה שזה ו'חשבתם עלי רעה' אבל יהודה מקים עולה של תשובה. איזה התעוררות של תשובה. תשובה על ארץ ישראל. תשובה על תורת הארץ הזאת. תשובה של בריאות נפש. כמה יהודים שבו בתשובה. כשהם צועדים ביום השבעה של יהודה, בגשם, בקור, יהודים שאף פעם לא התלכלכו בבוץ של ארץ ישראל. יהודים שאף פעם לא היו באירוע של קדושה כמו באירוע של יהודה שעמדו אלפים בצניעות. כך יהודה הקים עולה של תשובה", הוסיף הרב אלישמע.

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, נשא אף הוא דברים במהלך האזכרה ואמר: "זכיתי לראות כמה מהמכתבים שכתב יהודה הי"ד לקב"ה. הקדוש יהודה, פיו וליבו שווים. שיוויתי לה' לנגדי תמיד. לפעמים בחייו של אדם, לא תמיד אפשר להעריך את גדלותו של אדם. אצל מנוח נאמר שרק אחרי שהלך המלאך, רק אז ידע שמלאך ה' הוא. כשאדם בתוך תוכנו לרוב נראה ככולנו. אבל כשאדם יוצא מאיתנו, יציאת הצדיק עושה רושם. כשיהודי לא נמצא, אז רואים את מה שהוא שעשה, וזו הזכות הגדולה של יהודה. כל מי ששותף היום ליום הזיכרון, כולם אומרים הזמן עבר כל כך מהר. כבר עברה שנה. והזכות של הרושם שהותיר יהודה, אין ספק שתעמוד לאלמנתו ולבנו, להורים ולסבים ולכולם".

אביו של יהודה, הרב מרדכי דימנטמן, נתן דוגמה במהלך דברי הזיכון לבנו לאחד מהמכתבים הרבים שכתב יהודה "יש לי התלבטות, איפה ללמוד שנה הבאה. תכלס בחומש יהיה לי יותר נחמד, אבל הלימוד אולי קצת פחות. אולי מקום אחר? ואולי להביא לשמה קבוצה ואז יהיה ממש לימוד טוב? זה מה שנראה. לשם אני נוטה. אני אתייעץ עם ארוסתי. אבא, תן לנו לב לבחור את הדבר הנכון. אבא, אוהבים אותך. אבא", הקריא הרב דיננטמן. כמו כן סיפר הרב על צוואתו של יהודה, אותה רשם לפני שבע שנים כאשר נשאל מה הדבר האחרון שירצה לעשות לפני מותו והוא ענה ללמוד תורה בישיבת חומש.

נציין כי בשבת האחרונה קיימו בישיבת חומש שבת לזכרו בהשתתפות הוריו של יהודה, הרב מרדכי ומרים דימנטמן. במהלך השבת ערכו תפילות משותפות וכן סעודה שלישית בה השתתפו משפחות קהילת הישיבה. כמו כן, בסוף השבת, העניקו בישיבה מתנה לבני משפחת דימנטמן על מנת להביע את ערכתם הרבה.

יהודה דימנטמן ישיבת חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד