א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קורא לשמור מרחק

מנכ"ל נאט"ו: אל תחזרו על הטעויות של רוסיה עם סין

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הזהיר בנאום בפני קונפדרציה של ארגון נורווגי לגבי האיום שמציבה בייג'ין כאשר סין מעמיקה את הקשרים עם רוסיה. "עסקים זה גם פוליטיקה, אסור לנו לחזור על הטעות הזו עם משטרים אוטוריטריים אחרים, כמו סין"

מנכ"ל נאט"ו: אל תחזרו על הטעויות של רוסיה עם סין
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג צילום: דוברות נאט"ו

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי "אסור שהמערב יחזור על טעויות שעשה עם רוסיה בכל הנוגע לסין" כך הזהיר ביום שישי ראש נאט"ו. מזכ"ל נאט"ו אמר כי הפלישה של ולדימיר פוטין לאוקראינה הראתה מדוע מדינות דמוקרטיות צריכות להיזהר מליצור קשרים עם סין.

בפנייה לקונפדרציה של התעשיה הנורבגית, הזהיר סטולטנברג: "זה מסוכן להיות תלוי במשטרים אוטוריטריים, לא מזמן רבים האמינו שרכישת גז מרוסיה היא עניין מסחרי בלבד, המציאות היא שזה נושא פוליטי, זה קשור לבטיחות שלנו - עסקים זה גם פוליטיקה, אסור לנו לחזור על הטעות הזו עם משטרים אוטוריטריים אחרים, כמו סין".

הוא לחץ על מדינות לא למכור לחברות סיניות חלקים של תשתיות חיוניות ולאומיות כמו נמלים, רכבות ורשתות 5G. "אנחנו לא יכולים לקחת כנקודת מוצא שכל פרויקט רווחי צריך להתבצע רק בגלל שהוא רווחי", אמר ראש ברית נאט"ו.

"אינטרסים כלכליים לטווח קצר אינם יכולים לנצח את האינטרסים הלאומיים הבסיסיים" אמר. הוא הצביע על הקשרים ההולכים וגדלים בין רוסיה לסין, ואמר כי הכוחות שלהם "מתאמנים ופועלים יותר יחד צבאית" ו"יש להם שיתוף פעולה כלכלי הולך וגובר".

הוא המשיך: "המסר של פוטין למנהיגים אוטוריטריים אחרים יהיה שאם ישתמשו בכוח צבאי, הם יקבלו את מה שהם רוצים. וזה יהפוך אותנו לפגיעים יותר, לא יהיה שלום בר קיימא אם הדיכוי והעריצות ינצחו את החופש והדמוקרטיה".

סטולטנברג, קרא לבעלי ברית להמשיך לשלוח נשק לקייב, אמר: "אם אנחנו רוצים פתרון שלום במשא ומתן, שבו אוקראינה שורדת כמדינה דמוקרטית עצמאית באירופה, הדרך המהירה ביותר להגיע לשם היא לתמוך באוקראינה, נשק הוא, למעשה, הדרך לשלום".

מלחמת אוקראינה רוסיה נאט''ו סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד