כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מעשה נקמה"

הנסיך הארי סיפר: חיסלתי 25 טאליבנים באפגניסטן

הנסיך הארי ששירת כטייס מסוקי קרב נגד הטליבאן באפגניסטן, סיפר כי הוא לא גאה בכך אך גם לא מתבייש. הוא תיאר את חיסול המטרות כמו הסרת "כלי שחמט" מהלוח. "הלחימה בהם הייתה מעשה נקמה על פשע נגד האנושות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האמריקאי

הנסיך הארי כותב בספרו כי חיסל 25 אנשים כששירת כטייס מסוקים באפגניסטן. לדבריו, הוא השתתף בשש משימות, שכולן כללו מקרי מוות, אך אומר שהוא ראה בהן מקרים מוצדקים שכן אנשי הטליבאן רצו להרוג את חבריו.

"זה לא נתון שמילא אותי בגאווה אבל גם לא השאיר אותי מובך, כשמצאתי את עצמי שקוע בבלבול של הקרב, לא חשבתי על ה-25 האלה כאנשים. הם היו כלי שחמט שהוסרו מהלוח, אנשים רעים חוסלו לפני שהצליחו להרוג אנשים טובים".

מקום הימצאו היה תחת צנזורה קפדנית מסיבות ביטחוניות, שהוסכם על ידי כלי תקשורת בריטיים. אך הוא נאלץ לחזור הביתה כאשר פרסום של כלי תקשורת זר הפר את האמברגו. הוא מעולם לא דן בפומבי כמה אנשי טליבאן הוא הרג, עד פרסום ספרו.

מצלמות וידאו שהותקנו על מסוק האפאצ'י שלו אפשרו לו להעריך את משימותיו - ולקבוע בוודאות כמה הוא הרג. "המספר שלי הוא 25". הוא הצדיק את הריגתם בגלל פיגועי ה-11 בספטמבר בארצות הברית, פיגועי התאומים, אז נהרגו 3000 אמריקאים, ולאחר שפגש את משפחות הקורבנות. "האחראים ותומכיהם היו אויבי האנושות והלחימה בהם הייתה מעשה נקמה על פשע נגד האנושות". הוסיף.

טאליבן בריטניה הארי ומייגן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד