כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפלסטינים זועמים

שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק נגד ישראל

ישראל עדכנה את הרשות הפלסטינית טרם פרסום הסנקציות נגדה. המטרה של ישראל: למתן את אפקט ההפתעה ברמאללה כדי להקטין את הסיכויים של תגובת נגד פלסטינית שעשויה להוביל להידרדרות נוספת של המצב. תגובות זועמות מצד הפלסטינים נגד ההחלטות של ישראל

שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק נגד ישראל
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

ישראל עדכנה את הרשות הפלסטינית טרם פרסום הסנקציות נגדה. המטרה של ישראל: למתן את אפקט ההפתעה ברמאללה כדי להקטין את הסיכויים של תגובת נגד פלסטינית שעשויה להוביל להידרדרות נוספת של המצב.

בין ההחלטות שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל: מי נמצאים ברשימה: שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי, השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור ובכיר הרשות הפלסטיני זיאד אבו עאמר. ‏מי שאינם נכללים ברשימת שלילת תעודות ה-VIP ואלו הם אבו מאזן וסביבתו הקרובה כמו מזכ"ל אש"פ, חסיין א-שייח וראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', כמו גם בכירי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. כך מדווח אליאור לוי בכאן חדשות.

מזכ"ל הוועד הפועל באש"ף, חוסיין א-שייח', תקף: "כל הצעדים שעליהם הכריזה ממשלת הכיבוש, ובראשם המשך גזילת כספינו, לא ירתיעו אותנו מעמדתנו לרדוף את ישראל במוסדות ובפורומים בינלאומיים ולחשוף את התנהגותה כלפי העם הפלסטיני. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לדרוש מממשלת הכיבוש לשחרר את מיליארדי השקלים שהועברו אליה באופן לא חוקי".

השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור: "כמעט כל המדינות בעולם אומרות שהקהילה הבינלאומית היא הגורם שצריך להכריע את גורלו של פתרון שתי המדינות. הקהילה הבינלאומית היא זו שמכריעה את גורל ההגנה על הסטטוס-קוו ההיסטורי והאתרים המוסלמים והנוצריים בירושלים".

דוברו של ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, נביל אבו-רודינה, גינה את הצעדים שעליהם הכריזה ישראל ביום שישי האחרון בתגובה לפעילות הפלסטינית במוסדות האו"ם. בהצהרה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית הוסיף אבו-רדינה כי זכויות הפלסטינים אינן ניתנות למשא ומתן, וכי "העם הפלסטיני שלנו והנהגתו ימשיכו להגן על הזכויות הפלסטיניות שאושרו על ידי החוק הבינלאומי, יהיה המחיר אשר יהיה". אבו-רודינה קרא לקהילה הבינלאומית ובראשה לממשל האמריקני לנקוט בפעולה מיידית כדי לעצור את האיומים הישראלים הללו המנוגדים לכל החוקים הבינלאומיים: "איומים אלה משקפים את העובדה שממשלת הכיבוש הקיצונית מבקשת להסלים ולגרור את האזור כולו לפיצוץ".

משרד החוץ הפלסטיני מגנה גם הוא את אישור הקבינט הישראלי למספר הליכים וצעדים נגד העם הפלסטיני והנהגתו, כך בהודעה מטעמו. עוד נמסר כי "המשרד רואה בצעדים הללו שיקוף של התוכנית הקולוניאלית הגזענית של ממשלת נתניהו נגד הפלסטינים, הפרה בוטה של ​​התחייבויותיה של ישראל והתמדה בהתרסה נגד החוק הבינלאומי וההסכמים החתומים". בהודעה הודגש כי "צעדים אלה לא ירתיעו את הפלסטינים וההנהגה שלהם להמשיך במאבק הפוליטי, הדיפלומטי והמשפטי כדי לספק הגנה בינלאומית לפלסטינים". משרד החוץ קרא לממשל האמריקני לקיים התערבות רצינית ואמיתית כדי לעצור את יישום תוכניות ממשלת נתניהו.

תגובות נוספות להטלת הסנקציות הישראליות כפי שהובאו בערוץ הטלגרם של כאן חדשות: ארגון פת"ח אומר כי סדרת הסנקציות שהטילה ישראל על העם הפלסטיני רק תגביר את דבקותה של ההנהגה הלאומית בזכויות ההיסטוריות של הפלסטינים ואת המשך המאבק בכיבוש ובפרויקט הקולוניאלי שלו. עוד נמסר בהצהרה כי ההנהגה הפלסטינית, המיוצגת על ידי הנשיא מחמוד עבאס, לא תתפשר על זכויות הפלסטינים, וגם צעדי הכיבוש והמדיניות הלא חוקית שלו לא ירתיעו את פת"ח מלהטיל על ישראל אחריות באמצעות מוסדות בינלאומיים.

גם חמאס מגנה את הטלת הסנקציות על ידי ישראל נגד העם הפלסטיני והרשות הפלסטינית, וקורא לרשות לרדוף אחרי ישראל ולדרוש ממנה דין וחשבון בבתי דין בינלאומיים. עוד נמסר בהודעה מטעם הארגון הערב כי "גניבת הכספים הפלסטינים על ידי ישראל היא פשע ופגיעה בזכויות הטבעיות של העם הפלסטיני, וניסיון להשפיע על החלטת האו"ם להעמידה לדין בבית הדין הבינלאומי". חמאס קרא לרשות הפלסטינית "לא להיכנע לאיומים ולסחטנות של ישראל, להמשיך לרדוף אחרי ישראל בבתי דין בינלאומיים ולחזק את החזית הלאומית הפנימית על מנת להתמודד עם הכיבוש".

הזעם של הפלסטינים הגיע לאחר שהקבינט אישר מספר צעדים אשר יינקטו מול הרשות הפלסטינית, בעקבות פנייתה בית הדין הבינלאומי בהאג בשבוע שעבר.

חלק מרשימת הצעדים שתנקוט ישראל:

1. העברה של כ-139 מיליון ש"ח מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור לצורך קיום פסק הדין בתיק "ליטבק", שמפצה משפחות של קורבנות טרור שנרצחו מפיגועי טרור פלסטיני.

2. החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022 בהתאם לדו"ח מערכת הביטחון.

3. הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C בעקבות ניסיונות השתלטות לא חוקיים של הרש"פ, בניגוד להסכמים הבינלאומיים.

ישראל הרשות הפלסטינית או"ם חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד